همشهری آنلاین: کتاب «روابط‌عمومی؛ ضرورت، وظایف و اصول» تألیف محمود اختیاری و مهدی طاحونه‌بان توسط انتشارات سیمای شرق منتشر شد.

انتشار کتاب «روابط‌عمومی؛ ضرورت، وظایف و اصول»

به گزارش روابط‌عمومی انتشارات سیمای شرق، این کتاب در 9 فصل تنظیم شده است که به ترتیب در باب تاریخچه روابط‌عمومی در ایران و جهان، ضرورت و نیاز اجتماع به روابط‌عمومی، وظایف، اصول، انواع فعالیت‌های روابط‌عمومی و ویژگی‌های آن؛ الگوها و مفهوم ارتباط در این حیطه، نحوه و سبک‌های مختلف گزارش‌نویسی در روابط‌عمومی مطالبی در آن گرد هم آمده است.

یکی از مهم‌ترین بخش‌های این کتاب، فصل ششم آن است که به بحث ارتباط روابط‌عمومی با رسانه‌ها پرداخته است. از آنجا که ارتباط صحیح با رسانه‌ها یکی از کلید‌های موفقیت عملکرد سازمان‌ها و روابط‌عمومی‌هاست، این بخش از کتاب می‌تواند راهگشای خوبی برای مدیران و کارشناسان بخش روابط‌عمومی در سازمان‌های گوناگون باشد.

مؤلفان کتاب در این اثر، اساس ارتباط رسانه‌ای بخش روابط‌عمومی سازمان‌ها را به خوبی تبیین کرده‌اند و با آسیب‌شناسی این حوزه، ضرورت‌ها و چالش‌های ارتباطی میان این دو نهاد را مورد واکاوی قرار داده‌اند.

با توجه به نگاه فرهنگ‌شناسانه به مقوله‌ روابط‌عمومی در کتاب «روابط‌عمومی؛ ضرورت، وظایف و اصول»، مطالعه این کتاب می‌تواند برای مدیران روابط‌عمومی و تصمیم‌گیران عرصه‌های مختلف کسب و کار به مثابه تجربه‌ای دور از آزمون و خطاهای ناگزیر در عالم ارتباطات باشد و آن‌ها را در شناخت بهتر و بیشتر حواشی این عرصه رهنمون کند.

نظر به تحولات تکنولوژی و فناوری‌های مختلف، فصل‌های پایانی کتاب نیز به شیوه و استفاده از ابزارهای نوین روابط‌عمومی به ویژه در حوزه‌ی فناوری‌های دیجیتال پرداخته است.

کتاب «روابط‌عمومی؛ ضرورت، وظایف و اصول» در 184 صفحه توسط انتشارات سیمای شرق در زمستان سال 1395 و با قیمت 150 هزار ریال به چاپ رسیده است. کارشناسان و مدیران روابط‌عمومی سازمان‌ها و نهادها، اصحاب رسانه، اساتید و دانشجویان علوم ارتباطات، روابط‌عمومی روزنامه‌نگاری، جامعه‌شناسی و سایر علاقمندان می‌توانند برای خرید کتاب با شماره 88904616-021 تماس حاصل کنند.

کد خبر 357074

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha