شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: سند ملی آموزش ۲۰۳۰ با حضور وزرای علوم و وزیر آموزش و پرورش رونمایی شد.

رونمایی سند ملی آموزش ۲۰۳۰

به گزارش ایرنا، سند ملی آموزش 2030 روز شنبه با حضور محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، فخرالدین احمدی دانش آشتیانی وزیر آموزش و پرورش، شهیندخت مولاوردی معاون رییس‌جمهوری در امور زنان و خانواده و جمعی از مسوولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رونمایی شد.

سند آموزش ملی 2030 در دستیابی به اهداف دیگر توسعه پایدار بویژه اهداف مرتبط با بهداشت، رشد اقتصادی و اشتغال پایدار تولید و مصرف پایدار و تغییر اقلیم تدوین شده است.

دستیابی به آموزش اهداف 2030 در سطح ملی مستلزم تلاش در جهت همسوسازی سیاست‌ها و طرح‌های ملی با اهداف ویژه و تمرکز بر حوزه‌های مصرف است.

با توجه به ضرورت ترویج گفت‌وگوهای ملی در راستای بومی‌سازی و اجرای آموزش 2030 کمیسیون ملی یونسکو نشست مشورتی عالی رتبه را در زمینه آموزش 2030 روز شنبه برگزار و در این نشست از سند ملی آموزش 2030 رونمایی شد.

در بخشی از این سند آمده است: برابری و ارتقای کیفیت در آموزش دستور کار آینده جهان را در طیفی گسترده‌ای از فعالیت‌های آموزشی از آموزش پایه و سوادآموزی گرفته تا آموزش عالی، آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای و مهارتی، آموزش بهداشت و سلامت و آموزش اجتماعی شهروندان برای تحقق جوامع یادگیرنده و پایدار تا 15 سال آینده تنظیم می‌کند.

تقویت همکاری بین‌بخشی و بین‌نهادی ارتقای آگاهی سیاستگذاران و تصمیم‌گیران آموزشی، توسعه یک راهبرد مشترک نهادی و ظرفیت‌سازی برای سیاست‌گذاری و تعریف برنامه‌های آموزشی از نتایچ مورد انتظار سند ملی آموزشی ملی 2030 است.

کد خبر 355070

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha