ورزش > علی مولوی: هنوز از لحظه‌ای که «کیمیا علیزاده»، تکواندوکار ۱۸ساله‌ی ایران به‌عنوان یک نوجوان، اولین مدال زنان ایران را در رقابت‌های المپیک به‌دست آورد، زمان زیادی نگذشته و هنوز شیرینی این مدال زیر زبانمان است.

اما حالا دختران تيم ملي تكواندوي نوجوانان ايران در يازدهمين دوره‌ي مسابقات جهاني نوجوانان، قهرمان جهان شده‌اند و اين نويد را مي‌دهند كه مدال كيميا عليزاده، آغازي بود براي موفقيت‌هاي مداوم دختران ورزشكار. با اين حساب، اميدواريم تكواندوي دختران ايران در المپيك 2020 توكيو، بيش‌تر از پيش بدرخشد. 

به گزارش هفته‌نامه‌ي دوچرخه و به نقل از روابط‌عمومی فدراسيون تكواندوی ایران، در یازدهمین دوره‌ی مسابقات تكواندو‌ی نوجوانان جهان كه با حضور 800 تكواندوكار از 110 کشور جهان، به میزبانی شهر «بورنابی» کانادا برگزار شد تيم ملي دختران نوجوان ایران قهرمان جهان شد و تیم ملی پسران ايران هم به مقام چهارم رسید.

هم‌چنین تیم ملی نوجوانان ایران هم در مجموع تیمی دختران و پسران، پس از کره‌ی جنوبی در جایگاه دوم ایستاد و نایب‌قهرمان شد.

تيم ملي تکواندوی دختران نوجوان ایران که در این رقابت‌ها با ترکیب «مبينا بابالو»، «زهرا پورا سماعيل»، «فاطمه جعفري»، «پريسا جوادي»، «ستاره چابكي»،«كوثر حسيني»، «مبينا شاكري»، «زهرا شجاعي»، «زهرا شيدايي» و «مبينا ن‍ژادكته‌سري» به مصاف رقبایش رفت، در پايان با دو مدال طلای زهرا پوراسماعیل و مبينا نژادكته‌سري و دو مدال برنز مبینا بابالو و پریسا جوادی و کسب 55 امتياز، عنوان قهرماني نوجوانان جهان را به خود اختصاص داد.

تيم ملي تکواندوی پسران كشورمان هم که با تركيب «علی باصری»، «امیرمحمد بخشی»، «محمدرضا جمشیدی»، «ابراهیم صفری»، «محمد مرتضایی»، «عرفان ناظمي»، «امیرحسین وقوعی»، «امیر ولی‌پور»، «حمیدرضا هادیان» و «محمدحسين یزداني» در اين رقابت‌ها حاضر شد، در پايان با مدال طلای امیرمحمد بخشی، مدال نقره‌ی ابراهیم صفری، مدال برنز علی باصری و کسب 47امتياز، در حالي به عنوان چهارمی جهان دست پیدا کرد كه سرمربي‌ تيم را به دليل مشكلات رواديد در كنار خود نداشت.

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha