متهم اصلی تکنولوژی است! ساعت‌ها نشستن پای رایانه، تبلت و تلفن و چرخ‌زدن در فضای مجازی، تماشای تلویزیون به مدت طولانی و رفت‌وآمد با ماشین چه در راه مدرسه و چه برای بقیه‌ی فعالیت‌ها و یا حتی برای رفتن به کلاس ورزش که یک خیابان با خانه فاصله دارد!

دوچرخه شماره ۸۵۵

بازی‌های کامپیوتری مانندپلی‌استیشن و ایکس‌باکس و خلاصه همه دست به دست هم داده‌اند تا...

متهم بعدی تغذیه است؛ فست‌فودها، نوشابه و غذاهای پرکالری، رستوران‌گردی‌ها، بوفه‌ی مدرسه، چیپس، نوشیدنی‌های پرکالری و میان‌ وعده‌های ناسالم كه جای تغذیه‌ی سالم و غذاهای طبیعی و گیاهی یا گوشتی تازه را گرفته‌اند تا...

متهم‌های دیگری هم هستند؛ پرخوابی، ورزش‌نکردن، برخی استرس‌ها و البته برخی بیماری‌ها به‌عنوان دیگر متهم‌های این پرونده شناخته می‌شوند که همه زمینه‌ي مساعدی را برای ازدیاد وزن و چاقی نوجوانان فراهم کرده‌اند.

البته نباید نگران چاق‌شدن یا چاقی بود تنها با رعایت چند نکته‌ی ساده می‌توانیم به وزن درست و متناسب با قدمان برسیم. به اين شكل: با صرف روزانه‌ي صبحانه به‌عنوان يكي از سه وعده‌ي اصلي غذايي، صرف غذا همراه خانواده، نخوردن غذا يا تنقلات هنگام تماشاي تلويزيون، محدود‌كردن مصرف غذاهاي آماده، اگر امکان داردپياده‌رفتن به مدرسه و استفاده از پله به جاي آسانسور، انجام ورزش‌هايي مانند دوچرخه‌سواري،‌ دويدن و شنا، مشاركت در انجام كارهاي روزمره منزل مانند نظافت خانه، محدود‌كردن سرگرمي‌هاي غيرفعال مانند تماشاي تلويزيون يا بازي‌هاي كامپيوتري به كم‌تر از دو ساعت در روز و اصلاح تغذیه با جایگزینی غذاهای خانگی و سبزیجات و آجیل‌ها و مغزها و لبنیات کم‌چرب به جای غذاهاي چرب، سرخ شده و تنقلات پر كالري و پرچرب مانند سيب‌زميني سرخ‌شده، چيپس، پفك، شكلات، كيك‌هاي خامه‌اي و شكلاتي، بستني، شير كاكائو و... همین.

کد خبر 353874

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha