سه‌شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۰۶:۰۰
۰ نفر

خبر > قدیم‌ها اگر کسی نذری داشت آن را در ظرف‌ مناسبی می‌ریخت و هیچ‌وقت بعد از عزاداری و توزیع نذری، کسی کوه ظرف‌های پلاستیکی رها شده در خیابان‌ها و کوچه‌ها را نمی‌دید.

دوچرخه شماره ۸۵۱

امسال در روزهاي عزاداري سالار شهيدان اتفاق خوبي افتاد. قرار شد داوطلباني كه دغدغه‌ي حفظ محيط‌زيست دارند، داوطلبانه در هيئت‌هاي عزاداري شركت و به عزاداران گوشزد كنند كه ظرف‌هاي يك‌بار‌مصرف را در خيابان رها نكنند و توضيح مي‌دادند كه  اين ظرف‌ها چه صدماتي به بدن انسان و محيط‌زيست مي‌زنند.

اين طرح به نام «خادمان هيئت» اجرا شد و قرار است در روز اربعين هم به اجرا درآيد. به گزارش هفته‌نامه‌ي دوچرخه و به نقل از روابط‌عمومي ستاد محيط‌زيست و توسعه‌ي پايدار شهرداري تهران، كانون‌هاي محيط‌زيست در 354 محله‌‌ي مختلف شهر تهران فعال‌اند، اين خانه‌هاي محيط‌زيست، در سراهاي محلات مستقرند و كار جذب و آموزش خادمان‌هيئت‌ را به عهده دارند.

اين افراد از گروه‌هاي نوجوان و بزرگ‌سال تشكيل شده‌اند طبق اين گزارش بیش از 3000 نفر از عزاداران حسینی در طرح داوطلبانه خادمان هیئت (خدمتگزاران افتخاری دوستدار محیط‌زیست) شرکت كرده‌اند.

كار جمع‌آوری و تفکیک پسماندهای خشک و تر و کاهش استفاده از ظرف‌هاي یک‌بار‌مصرف در مراسم عزاداری حضرت امام حسین(ع)، با حضور متحدالشکل خادمان هیئت در هیئت‌ها، تکایا و مساجد کلان‌شهر تهران با حضور شهروندان دوستدار محیط‌زیست برگزار شد.

کد خبر 351445

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha