همشهری آنلاین: نشست سه جانبه محمدجواد ظریف، سرگئی لاوروف و ولیدالمعلم وزیران خارجه ایران، روسیه و سوریه با تاکید بر همگرایی سه کشور در ادامه مبارزه با تروریسم و تعیین راهکارهای آن پایان یافت.

 پایان نشست سه جانبه ایران، روسیه و سوریه در مسکو

به گزارش ایرنا، در پایان این نشست که روز جمعه در مسکو برگزار شد، وزیران خارجه سه کشور اعلام کردند که مواضع تهران، مسکو و دمشق در مبارزه با تروریسم در منطقه به ویژه همکاری با سوریه علیه تروریست ها مشترک است.

لاوروف میزبان این نشست گفت: ایران، سوریه و روسیه در مذاکرات سه جانبه گام های لازم را برای مبارزه با تروریسم تعیین کردند.

وزیر خارجه روسیه گفت: سه کشور همچنین بر آمادگی مشترک برای انجام کارهای لازم با هدف مقابله با تروریسم در سوریه تاکید کردند.

لاوروف اصلی ترین محور این نشست را برخورد قاطع و کارآمد با تروریسم به ویژه در سوریه اعلام کرد.

وزیر خارجه روسیه هچنین بررسی جزئیات اوضاع سوریه از جمله کمک های انسان دوستانه و راههای جلوگیری از تجهیز و تسلیح تروریست ها را از محورهای مذاکرات سه جانبه اعلام کرد.

ظریف وزیر امور خارجه ایران نیز با تاکید بر ادامه همگرایی سه جانبه با روسیه و دمشق برای مبارزه با تروریسم، بر لزوم شکل گیری اراده فراگیر بین المللی به منظور برخورد کارآمد با این پدیده تاکید کرد.

وی همچنین با ضروری خواندن قطع حمایت از گروههای تکفیری تاکید کرد: راه حل سیاسی بحران سوریه با مذاکره طرفین ممکن است تا به این بحران پایان داده شود.

ولیدالمعلم وزیر خارجه سوریه نیز اظهار کرد: آمریکا هیچ تعاملی برای حل و فصل سیاسی بحران سوریه انجام نمی دهد.

وی افزود: توافق اخیر بین آمریکا و روسیه (19 شهریورماه - ژنو) ناکام ماند. واشنگتن علاقه مند به حل بحران نیست و فقط برای تامین منافع خود و کشورهای منطقه (متحد ضدسوری آمریکا) اقدام می کند.

هیات سیاسی جمهوری اسلامی ایران به ریاست ظریف ساعت 9 و 30 دقیقه بامداد امروز وارد فرودگاه ونوکوو در مسکو شد و از سوی تنی چند از مقام های روسی و مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران درروسیه مورد استقبال قرار گرفت.

کد خبر 350811

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha