شنبه 4 آذر 1396 | به روز شده: 14 دقیقه قبل

HAMSHAHRIONLINE

The online version of the Iranian daily Hamshahri
ISSN 1735-6393
شنبه 1 آبان 1395 - 14:27:21 | کد مطلب: 350139 چاپ
محققان دریافتند؛

تاثیر ویتامین B در بهبود مهارت‌های گفتاری کودکان اُتیسم

دانش > پزشکی - همشهری آنلاین:
مطالعه جدید نشان می‌دهد بین میزان فولینیک اسید، نوعی ویتامین B، با بهبود مهارت‌های زبانی و ارتباطی در کودکان مبتلا به اُتیسم ارتباط وجود دارد.

کودک مبتلا به اتیسم

به گزارش خبرنگار مهر، اختلال اُتیسم دارای علائم رفتاری بسیاری از جمله اضطراب، تعاملات نامناسب اجتماعی، تماس چشمی ضعیف و رفتار اجباری است.

محققان دریافته‌اند با تجویز دوز معین فولینیک اسید برای کودکان مبتلا به اُتیسم، شاهد بهبود ارتباطات اجتماعی آنها به مرور زمان بودند.

آنها همچنین یک نشانگر خونی ویژه‌ای را شناسایی کردند که دارای پتانسیل پیش بینی این موضوع است که بیماران دارای بهترین شانس واکنش مثبت به درمان هستند.

تیم محققان از موسسه تحقیقاتی کودکان آرکانزاس گروهی متشکل از ۴۸ کودک مبتلا به اُتیسم را بررسی کردند. کودکان به دو گروه متفاوت تقسیم بندی شدند: یک گروه از این بیماران ۱۲ هفته تحت درمان با دوز بالای فولینیک اسید قرار گرفتند و به گروه دوم دارونما داده شد.

محققان دریافتند بهبود در ارتباط کلامی گروه دریافت کننده فولینیک اسید در مقایسه با گروه دارونما به شکل قابل توجهی بیشتر بود.