همشهری آنلاین: معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور از اجرای دو طرح غربالگری و مراقبت خانگی کودکان مبتلا به اوتیسم برای امسال خبر داد.

به گزارش ايرنا، حسین نحوی‌نژاد در اين باره افزود: مقدمات طرح غربالگری این کودکان آماده است و به زودی اجرا می‌شود.

وی افزود: اوتیسم در کشور بسیار ناشناخته مانده است بنابراین در نظرداریم برای نخستین بار برنامه غربالگری کودکان دچار این اختلال را اجرا کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اوتیسم معمولا دیر تشخیص داده می‌شود بطوریکه این بیماری معمولا از سن مداخله می‌گذرد و برای جامعه هزینه‌های زیادی دارد بنابراین برنامه ریزی کردیم تا تست‌های تشخیص این عارضه، استاندارد شود و به زودی شاهد آغاز این غربالگری خواهیم بود.

وی یادآور شد: در زمان حاضر 2 هزار و 200 کودک مبتلا به اوتیسم تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار دارند و در مراکز یا در منازل، تحت آموزشند.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت: یکی از کارهای جدیدی که برای اختلال اوتیسم در نیمه دوم امسال انجام می شود، بحث مراقبت خانگی از این کودکان است چراکه خانواده های این کودکان به علت مشکلات زیاد در مراقبت ، دچار فرسودگی می‌شوند و نیاز به کسانی دارند که در منزل از کودک مبتلا به اوتیسم آنان نگهداری کند.

نحوی نژاد افزود: طرح مراقبت خانگی از کودکان مبتلا به اوتیسم نیز برای نخستین بار آغاز می‌شود و در حال حاضر مذاکراتی با مرکز روزانه آموزشی دوم آوریل - که در حوزه کودکان مبتلا به اوتیسم فعالیت دارد - انجام دادیم تا طرح مراقبت خانگی این کودکان را به صورت آزمایشی اجرا کنیم.

وی خاطرنشان کرد: علاوه براین انجمن خیریه اوتیسم نیز برای انجام این کار، اعلام آمادگی کرده است که از ظرفیت آنها نیز استفاده خواهیم کرد.

اوتیسم یا خوددرماندگی نوعی اختلال رشدی از نوع روابط اجتماعی است که با رفتارهای ارتباطی و کلامی غیرطبیعی مشخص می شود.

کد خبر 348363

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha