الآن در شهر تابستانیم. آسفالت‌های داغ، روزهای کشدار و خورشید گرم... در روزهایی با طعم و عطر لیمو هستیم. راستی برای اقامت در این شهر برنامه‌‌ات چیست؟ می‌خواهی درباره‌ی برنامه‌های تابستانی بیش‌تر بدانی.

دوچرخه شماره ۸۳۸
  • جشنواره‌ي تفريحي ورزشي در بوستان‌هاي شهر

سازمان ورزش شهرداري تهران تابستان  امسال هم براي شهروندان، جشنواره‌ي تفريحي‌ ورزشي برگزار مي‌كند.

كاظم دستگردي، معاون تفريحات سازمان ورزش شهرداري تهران با اعلام اين خبر به خبرنگار هفته‌نامه‌ي دوچرخه مي‌گويد: «در طول تابستان 95 و در مناطق بيست ودو گانه‌ي تهران، جشنواره‌ي تفريحي‌ورزشي برگزار مي‌شود.

براي برپايي اين جشنواره، در هر منطقه يك بوستان انتخاب شده و علاقه‌مندان مي‌توانند با حضور در آن بوستان، در برنامه‌هاي متنوع جشنواره‌ شركت كنند. البته در اين جشنواره بخش ويژه‌اي هم براي كودكان و نوجوانان در نظر گرفته شده است.»

بوستان‌هايي مثل لاله، ملت و... از اواسط مرداد ميزبان اين جشنواره هستند و فعاليت جشنواره تا اواخر شهريور 95 ادامه خواهد داشت.

به گفته‌ي دستگردي در اين جشنواره بيش از 50 فعاليت ورزشي پيش‌بيني شده است. ضمن اين‌كه ورزش‌هايي مثل واليبال، بسكتبال، صخره نوردي و بازي‌هاي سنتي مثل طناب كشي و هفت سنگ و... به شكل خانوادگي با حضور كودكان و نوجوانان برگزار مي‌شود.

 او با اشاره به فعاليت‌هاي ورزشي در محلات تهران مي‌گويد: «سازمان ورزشي شهرداري تهران، در طول تابستان در رشته‌هاي مختلف مثل واليبال، كاراته و... مسابقه‌هايي برگزار مي‌كند كه نوجوانان هم مي‌توانند در آن‌‌ها شركت كنند.»

معاون سازمان ورزش شهرداري تهران از برگزاري اين مسابقه‌ها به‌عنوان فرصتي براي  استعدايابي ياد مي‌كند و مي‌گويد: «علاقه‌مندان مي‌توانند براي شركت در اين مسابقه‌ها به سراي محلات مراجعه و از جزئيات اين مسابقه‌ها مطلع شوند.»

 

  • تابستان در سازمان فرهنگي هنري

سازمان فرهنگی‌هنری شهرداری تهران هم‌ با فرارسیدن فصل تابستان برنامه‌های ویژه‌ای برای اوقات فراغت شهروندان تدارک دیده است. شعار اصلی جشنواره‌ي تابستانی امسال «زندگی با نشاط» است.

این جشنواره كه از ۲۰ تیرکار خود را آغاز کرده، تا ۲۳ شهریور در همه‌ی مناطق ۲۲گانه و فرهنگ‌سراهای خاص و تابعه با محوریت «تهران، تکریم زندگی» و رویکردهای خانواده‌ي پایدار، سرگرمی و نشاط، فضای مجازی، ترویج فرهنگ مطالعه و برنامه‌های مناسبتی اجرا می‌شود.

 محمود صلاحی، رییس سازمان فرهنگی‌هنری شهرداری تهران ضمن اعلام اين خبر مي‌گويد: «این سازمان با ایجاد زمینه‌ي مناسب برای شکل‌گیری حس رضایت، توان انتخاب‌گری، احساس استقلال و خودشکوفایی در شهروندان تهرانی، ویژه‌برنامه‌ي «جشنواره‌ي تابستانی» را اجرا می‌کند که شامل برنامه‌های گوناگون در بخش‌های فراگیر، مناسبتی، محله‌ای و منطقه‌ای می‌شود.»

صلاحی در همين زمينه مي‌افزايد: «در رویکرد ترویج فرهنگ مطالعه چهار موضوع پاتوق کتاب، فرهنگ‌سرای کتاب آدینه، رونمایی کتاب و پیک کتاب را در دستور کار قرار دادیم.»

رییس سازمان فرهنگی‌هنری شهرداری هم‌چنين مي‌گويد: «حرف‌هایی که در دلم بود»، «هفته‌ي فرهنگی ایران در تهران»، «جعبه‌ي کفش»، «آموزش عمومی» و «تبیین تکریم خانواده از نگاه قرآن» برنامه‌هایی هستند که با نگاه فراگیر برای شهروندان تهراني طراحی شده‌اند.»

 

دوچرخه شماره ۸۳۸

عكس: محمود اعتمادي

کد خبر 340600

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha