همشهری آنلاین: پلیس امریکا می‌گوید پس از تیراندازی به دستکم ۱۱ افسر پلیس در دالاس در ایالت تگزاس، ۵ نیروی پلیس کشته شده‌اند. این حمله حالت شبیه به کمین گذاری برای پلیس دارد. تیراندازان وقت کافی برای عملیات داشته‌اند.

dallas

dallasخبرگزاري آلمان مي‌گويد شلیک به ۱۱ افسر پلیس در زمان برپایی تظاهرات در اعتراض به کشته شدن دو سیاه پوست به دست نیروهای پلیس صورت گرفت.

دادگستری در رابطه با حادثه کشته شدن یک جوان ۳۷ ساله در باتون روژ، مرکز ایالت لوئیزیانا دستور تحقیق صادر کرده است. یک روز پس از آن، در ایالت مینسوتا جوان سیاه پوست دیگری که ۳۲ ساله بود به ضرب گلوله پلیس از پا در آمد.

بر اساس بیانیه پلیس دالاس، علاوه بر کشته شدگان، دو تن از افسران تحت عمل جراحی قرار گرفته و سه تن دیگر نیز در وضعیت وخیمی به سر می‌برند.

در همین حال تظاهرات در شهرهای نیویورک، شیکاگو و سن پل مسالمت آمیز برپا شد. طی دو روز، دو سیاه پوست در آمریکا در درگیری با پلیس کشته شدند که این امر با اعتراض گسترده ای رو به رو شده است.

يك مقام پليس در كنفرانس خبري كه زنده از سي ان ان پخش شد اعلام كرد مهاجم گفته است تمام نقاط گاراراژي كه او در آن قرار دارد بمب‌گذاري شده و در روزهاي بعدي پليس‌هاي بيشتري كشته خواهند شد.


به گزارش رسانه‌های امریکا، به نظر می‌آید این تیراندازی حدود ساعت 21 به وقت محلی و توسط دو تک تیرانداز روی داده است.

پرس تي وي مي‌گويد در پی این تیراندازی، نیروهای پلیس این منطقه را تحت محاصره قرار دادند.

دیوید براون رئیس پلیس دالاس گفت نیروهای پلیس یکی از مظنونان را محاصره کرده و در حال مذاکره با وی هستند.

وی گفت: «معتقدیم که این مظنونان به نحوی موضع گرفته بودند تا این افسران را در گوشه‌ای گیر بیاندازند ... و قصد داشتند تا هر اندازه که بتوانند، افسران پلیس را بکشند و زخمی کنند.»

براون گفت: «برخی از افسران پلیس از پشت هدف قرار گرفته‌اند.»

رئیس پلیس دالاس گفت همچنین بررسی‌ها برای یافتن بمب در این منطقه آغاز شده است.

به دنبال این تیراندازی، چندین نفر بازداشت شده‌اند اما هنوز مشخص نشده است که آیا این افراد از معترضان بودند یا مظنون به تیراندازی.

یکی از شاهدان عینی به شبکه ام‌اس‌ان‌بی‌سی گفت: «ما صدای شلیک‌ها را شنیدیم، بوی باروت می‌آمد ... ما فقط بچه‌هایمان را بغل کردیم و شروع به دویدن کردیم.»

این تیراندازی در حالی روی داده است که صدها نفر از مردم شهر دالاس در اعتراض به تیراندازی نیروهای پلیس به دو مرد سیاه پوست، در این شهر به تظاهرات پرداخته بودند.

تظاهرات در دالاس بخشی از تظاهرات گسترده در چندین شهر امریکا در اعتراض به مرگ دو مرد سیاه پوست در ایالت مینه‌سوتا و ایالت لوئیزیانا در روز چهارشنبه به دست پلیس به شمار می‌آمد.

  • اوباما چه گفت؟

باراک اوباما، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا که برای شرکت در نشست ناتو در ورشو، پایتخت لهستان به سر می برد در ارتباط با اعتراض شهروندان این کشور گفت: «این موضوعی فقط درباره سیاهان نیست. این فقط موضوعی درباره اسپانیایی زبانان نیست. این موضوعی درباره تمام آمریکایی ها است که همه ما باید به آن توجه کنیم. همه آدم هایی که مغرض نیستند باید نگران باشند. مشکلاتی در سراسر سیستم قضایی و جنایی ما وجود دارد. تعصباتی خودآگاه و ناخودآگاه وجود دارد که باید ریشه کن شوند.»

  • رئيس پليس دالاس از مرگ مرد مسلح عامل حملات  در روياروييس با پليس خبر داد و گفت او وابستگي گروهي نداشته است و صرفا به خاطر كشتار سياپوستان در امريكا دست به چنين اقدامي زده است

اين حادثه لحظه به لحظه در كانال اختصاصي همشهري آنلاين در  تلگرام دنبال مي‌شود:

براي پيوستن به كانال ويژه همشهري آنلاين بر روي تصوير زير كليك كنيد:

HO Telegram

کد خبر 339278

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha