سه‌شنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۵ - ۰۴:۰۰
۰ نفر

پگاه شفتی: اگر با حسرت به ویترین مغازه‌ها نگاه می‌کنی و جیبت هم چندان پر نیست، پس فصل تو، یعنی تابستان از راه رسیده است. این فصل توست؛ چون فعلاً هیچ‌کس از تو انتظار ندارد شاگرد اول باشی و هر روز صبح تا عصرت را در مدرسه بگذرانی.

دوچرخه شماره ۸۳۶

پس از اين آسودگي استفاده كن تا هم تفريح كني و هم پول به‌دست بياوري. پول درآوردن در تابستان مي‌تواند درس بزرگي براي تو باشد. درسي كه شايد در هيچ مدرسه و دانشگاهي تدريس نشود.

چند راه خلاقانه و ساده براي پول درآوردن در تابستان هستند، اما تو هميشه مي‌تواني از خلاقيت خودت هم استفاده كني؛ چون راز موفقيت در يك حرفه به همين خلاقيت برمي‌گردد:

 

دوچرخه شماره ۸۳۶

  • شربت‌فروشي خودت!

مي‌تواني از محله‌ي خودتان شروع كني. هرچه باشد در آن‌جا همه تو را مي‌شناسند و با خيال راحت از تو خريد مي‌كنند. ولي بايد يك جاي پر رفت‌وآمد و در معرض ديد براي گذاشتن ميز شربت ليمو انتخاب كني.

فروختن شربت ليمو كار سختي نيست، چندتا ليموترش، آب، مقداري شكر و البته يخ به مقدار فراوان. در اين گرما حتماً مي‌چسبد. از وسايل تزئيني مثل روبان استفاده كن و ميز فروش را تزئين كن. يك اسم هم انتخاب كن و براي شربت ليمو فروشي‌ات يك تابلو درست كن.

 

دوچرخه شماره ۸۳۶

  • نوشيدني‌فروش دوره‌گرد!

از شب قبل چند نوشيدني تهيه كن و آن‌ها را در يخچال يا فريزر بگذار.

صبح روز بعد نوشيدني‌ها را به پارك‌ها يا زمين‌هاي بازي ببر و به كساني كه در حال بازي هستند پيشنهاد خريد بده. مطمئن باش در روزهاي گرم حسابي مشتري پيدا مي‌كني.

فقط يادت باشد، يك سود معقول روي قيمت خريد بكشي تا مشتري‌ها را فراري ندهي!

 

دوچرخه شماره ۸۳۶

  • صنايع دستي!

همراه با دوستانت دور هم جمع شويد و وسايل تزئيني بسازيد. طرز ساخت خيلي از وسايلي كه در مغازه‌هاي پر زرق و برق مي‌بيني، در اينترنت وجود دارد و خيلي هم ساده است. دستبند، گردنبند، گوشواره... مي‌تواني همه‌ي اين‌ها را درست كني و براي فروش بگذاري.

بهترين جا براي فروش اين وسايل در كنار كلاس‌هاي فوق برنامه مثل كلاس زبان، شنا و...است. مي‌تواني با درست كردن يك صفحه در شبكه‌هاي اجتماعي آن‌ها را از طريق اينترنت هم براي فروش بگذاري.

 

دوچرخه شماره ۸۳۶

  • كمك به همسايه ‌ها!

اگر يك نگاه به همسايه‌ها بكني، مي‌فهمي كه آن‌ها منبعي براي پول درآوردن هستند.

تو مي‌تواني خريدهاي كوچكشان را انجام بدهي، از بچه‌هاي كوچكشان چندساعتي مواظبت كني، حياط يا پاركينگشان را تميز كني و ماشين‌هايشان را بشويي.

براي اين‌كه آن ها را تشويق كني تا از تو كمك بگيرند مي‌تواني چند بروشور يا كاردستي تبليغاتي با خلاقيت خودت، درست كني؛ يا با نرم‌افزارهاي كامپيوتري بروشور طراحي كني.

مهم اين است كه هر كسي بروشور تو را ببيند بگويد: «واي چه ايده‌ي خوبي، حاضرم در برابر خدماتش پول بدهم!»

 

دوچرخه شماره ۸۳۶

  • زيادي‌ ها را رد كن!

در اينترنت سايت‌هاي زيادي است كه اجناس دست‌دوم تو را به بقيه معرفي مي‌كند و آن را براي فروش به نمايش مي‌گذارد. با آرامش وسايلت را جست‌وجو كن، اگر مدت‌هاست كه از بعضي وسايلت استفاده نكرده‌اي آن‌ها را براي فروش بگذار.

مثلاً بيش‌تر از دو سال براي كفش و لباس، يك سال براي لوازم‌تحرير، سه‌سال براي بدلي‌جات و...

اما در نهايت اين خودت هستي كه بايد تصميم بگيري كدام لوازم را براي فروش بگذاري.

کد خبر 338584

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha