همشهری آنلاین: وزیر بهداشت در اولین سفر خود به شهر خوی گفت: در این شهر دو پروژه نیمه تمام وجود دارد که از حدود بیست سال پیش ۵۰ درصد پیشرفت داشته اند و ضرورت دارد این پروژه‌ها، با سرعت بیشتری پایان پذیرد.

وزیر بهداشت

به گزارش وبدا،  دكتر سيد حسن هاشمي،  در مراسم افتتاح مرکز ام.آر.آی شهر خوی، از تحویل دستگاه سی تی اسکن برای ارتقاء خدمات درمانی مردم این شهر خبر داد و گفت: کمک‌های دولت و مجلس در تکمیل این گونه پروژه‌های بهداشتی و درمانی ضروری است و ما نیز در حد اعتبارات‌مان نهایت تلاش خود را در این مورد انجام می‌دهیم.

وزير بهداشت، وزارت راه و شهرسازی را مجری ساخت این بیمارستان‌ها عنوان کرد و گفت: در این راستا وزارت بهداشت، پیگیری‌های لازم را انجام داده و سعی می‌کنیم که از هر امکانی که در اختیارمان است برای سرعت بخشیدن به اتمام کار این پروژه‌ها استفاده کنیم.

دکتر هاشمی در ادامه درخصوص ادامه اجرای طرح تحول سلامت در کشور گفت: این طرح در حال پیشرفت است اما باید بدانیم که هرچه جلوتر می‌رویم به همراهی بیشتری نیاز داریم.

وی با ابراز امیدواری برای عمل به قول کسانی که در خصوص کمک به اجرای طرح تحول سلامت وعده داده بودند گفت: با این طرح، مردم در سراسر کشور در روستاها، حاشیه و مراکز شهرها، از خدمات بهداشتی و درمانی بهره مند خواهند و منافع آن همگانی خواهد بود.

وزیر بهداشت افزود: در خصوص طرح تحول سلامت معوقات مهم‌ترین مشکل ماست که امیدواریم در جهت رفع آن مسوولین ذیربط کمک کنند.

دکتر هاشمی همچنین درخصوص استخدام نیرو گفت: متاسفانه اجازه استخدام نداریم مگر برای مراکزی که جدید افتتاح می‌شوند که البته آن هم با موانعی مواجه است.

وی افزود: قرار است 17هزار و ششصد نفر برای راه اندازی بیش از 10هزار تخت بیمارستانی در اختیار ما قرار بدهند و این درحالی است که بیش از 20هزار نفر نیرو در طول اجرای طرح تحول سلامت بازنشسته شده اند و باید جایگزین شوند.

کد خبر 335485

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha