همشهری آنلاین: گروهی از فعالان محافظت از حیوانات برای لاکپشتی به نام فرد که لاکش را در آتش‌سوزی جنگل‌های برزیل از دست داده‌بود، لاکی جدید و مصنوعی چاپ کردند.

لاکپشت

براساس گزارش ساينس الرت،‌اين لاك اولين لاك چاپ‌سه‌بعدي در جهان است كه براي يك لاكپشت ساخته شده‌است. پس از اينكه فرد از شعله‌هاي آتش در جنگل‌هاي بزريل جان سالم به در برد،‌توانست از دو ذات‌الريه شديد و 45 روز گرسنگي نيز جان به در ببرد تا اينكه در نهايت گروهي به نام انتقام‌جويان حيوانات فرد را يافته و برايش نامي نه چندان خوشايند را براساس شخصيت منفي فيلم كابوس خيابان الم انتخاب كردند.

يكي از اعضاي اين گروه يك طراح سه‌بعدي بود از اين رو گروه تصميم گرفت اولين لاك سه‌بعدي جهان را براي اين لاكپشت آسيب‌ديده طراحي كند و آن را با استفاده از تكنيك چاپ سه‌بعدي بسازد.

لاکپشت

از آنجايي كه فرد 85 درصد از لاك خود را از دست داده‌بود،‌ بايد اين بخش از بدن او به صورت مجازي و با كمك مقايسه تصاوير فرد با تصاوير لاكپشت‌هاي سالم بازسازي مي‌شد. با ثبت 40 عكس از فرد و 40 عكس از لاكپشت‌هاي سالم امكان شبيه‌سازي سه‌بعدي لاك فرد فراهم شد.

لاك جديد از پلاستيكي ساخته شده‌است كه پايه آن ذرت است و قيمت هر كيلوگرم آن 136 دلار است. اما چاپ هر تكه از لاك 50 ساعت زمان برد كه نشان از تراكم بالاي لاك جديد فرد دارد.

پس از پايان مراحل چاپ، بايد لاك روي بدن فرد نصب مي‌شد و پس از آن براي طبيعي‌تر شدن آن، سطح روي لاك به دقت نقاشي شد. براي نقاشي روي لاك به رنگي نياز بود كه به تدريج باعث خورده شدن مواد چاپي نشود. از اين رو در اين بخش از نقاشي برزيلي به نام يوري كالدرا كمك گرفته شد تا با استفاده از رنگي طبيعي و بدون ضرر روي لاك اين لاكپشت نقاشي كند.

گروه انتقام‌جويان حيوانات تاكنون از فناوري براي كمك به حيوانات زيادي استفاده كرده‌اند، براي مثال براي سه توكان، يك طوطي و يك غاز منقار مصنوعي ساخته‌اند.

کد خبر 334766

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha