همشهری آنلاین: رقابت‌های بین‌المللی ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی که به مدت سه روز در مجموعه ورزشی آزادی سنندج برگزار شد، جمعه شب به کار خود پایان داد و تیم ایران (کردستان ب) با اقتدار بر سکوی نخست ایستاد.

سکوی قهرمانی

به گزارش روابط عمومی فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای، کشورهای بلاروس، تاجیکستان، آذربایجان، کره جنوبی، عراق و دو تیم از ایران در روزهای ۲۹ تا ۳۱ اردیبهشت‌ ماه در بخش کشتی پهلوانی، تیمی زورخانه‌ای و هنرهای فردی به رقابت پرداختند.

در بخش تیمی زورخانه‌ای، ایران (ب) و ایران (الف) در جایگاه اول و دوم قرار گرفتند و کشورهای آذربایجان و تاجیکستان عنوان سوم را کسب کردند.

در بخش چرخ تیز، علیرضا غلامی از ایران (ب) اول شد، آرمین زندی از ایران (الف) عنوان دوم را به دست آورد، احمد علی از عراق و بهادر کهیروف از تاجیکستان در جایگاه سوم مشترک قرار گرفتند.

در چرخ چمنی، هومن کرباسی از ایران (الف) مقام نخست را از آن خود کرد، ایمان طالعی از ایران (ب) سکوی دوم را کسب کرد، نظرعلی عبدولی از تاجیکستان و ارکان خان لرف از آذربایجان سوم مشترک شدند.

در بخش کباده، مبین زیبالقا از ایران (الف) عنوان قهرمانی را به دست آورد، مهدی سلام‌اف از آذربایجان دوم شد، سیف‌الدین اودی تائف از تاجیکستان و هشام محمد از عراق سکوی سوم مشترک را تصاحب کردند.

در بخش سنگ ایمان طالعی از ایران (ب) عنوان نخست را به خود اختصاص داد، سوران الله‌مرادی از ایران (الف) در جایگاه دوم قرار گرفت و رأفت گل علی‌اف از آذربایجان و حمزه الوان از عراق مقام سوم مشترک را به دست آوردند.

در دو میل بازی، حمیدرضا کردی از ایران (الف) مقام اول را کسب کرد، پژمان سکونتی از ایران (ب) دوم شد، خیام عروج ‌اف از آذربایجان و جابر صبری از عراق در جایگاه سوم مشترک ایستادند.

در میل‌گیری سنگین آزاد سی دوزی از ایران (ب) عنوان قهرمانی را از آن خود کرد، حسن شریعتی از ایران (الف) مقام دوم را به دست آورد و خیام عروج‌اف از آذربایجان و نوروز عرب‌اف از تاجیکستان سوم مشترک شدند.

در رقابت‌های کشتی پهلوانی وزن ۵۰ تا ۶۰ کیلوگرم، رسول‌اف از آذربایجان مقام نخست را کسب کرد، هومن کرباسی از ایران الف دوم شد، نظرعلی عبدولی از تاجیکستان و فردین امانی از ایران (ب) عنوان سوم مشترک را به دست آوردند.

در وزن ۶۰ تا ۷۰ کیلوگرم، مهدی سلام‌اف از آذربایجان عنوان اول را کسب کرد، جابروف آرزو از تاجیکستان مقام دوم را از آن خود کرد، آرمین زندی از ایران (الف) و کیم هانر از کره جنوبی عنوان سوم مشترک را به خود اختصاص دادند.

علیرضا غلامی از ایران (ب) سکوی اول وزن ۷۰ تا ۸۰ کیلوگرم را تصاحب کرد، رأفت گل علی‌اف از آذربایجان دوم شد، مبین زیبالقا از ایران (الف) و شریف‌اف علی شیر از تاجیکستان در جایگاه سوم مشترک قرار گرفتند.

در وزن به اضافه ۹۰ کیلوگرم، آرش مردانی از ایران (ب) مقام نخست را به دست آورد، آرام رحیمی از ایران (الف) دوم شد، قربان ترک‌خان از آذربایجان و نوروز اعرابلو از تاجیکستان سکوی سوم مشترک را کسب کردند.

جمهوری آذربایجان عنوان قهرمانی تیمی کشتی پهلوانی را از آن خود کرد و ایران (الف) و ایران (ب) به ترتیب عنوان دوم و سوم را به دست آوردند.

در پایان این رقابت‌ها در نتیجه تیمی، ایران (ب) با ۱۳۶ امتیاز بر سکوی اول قرار گرفت و جام قهرمانی را بالای سر بُرد، جمهوری آذربایجان با ۱۲۳ امتیاز دوم شد، تاجیکستان و کره جنوبی به ترتیب با ۹۹ و ۶۵ امتیاز عنوان سوم مشترک را به دست آوردند.

گفتنی است، استان کردستان در قالب دو تیم به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران در این رقابت‌ها شرکت کرد.

 

کد خبر 334667

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha