دوشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰
۰ نفر

شصت و نهمین جشنواره فیلم کن در حالی به نیمه‌های راه خود رسیده که به سنت سال‌های اخیر همه‌‌چیز در آن زیر سایه حاشیه‌های حضور ستاره‌های هالیوودی قرار گرفته است و با توجه به درپیش بودن انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، سیاست هم نقشی پررنگ در این دوره دارد.

سینما

به گزارش همشهري، سوزان ساراندون كه براي حضور در جشن 25سالگي فيلم سينمايي «تلما و لوييز» به كن آمده، از جنجالي‌ترين چهره‌هاي روز گذشته بود و با اظهارنظرهاي خود درباره دونالد ترامپ و هيلاري كلينتون، خاطره فيلم تحسين‌شده خود را به حاشيه برد. او البته گريزي هم به ماجراي اتهام سوءاستفاده اخلاقي وودي آلن زد و در پاسخ به پرسش خبرنگاري درباره فيلمساز و كمدين آمريكايي گفت: «نمي‌توانم چيز خوبي درباره او بگويم!»

راسل كرو شايد مشهورترين و محبوب‌ترين چهره هاليوودي حاضر در سواحل جنوب فرانسه باشد كه براي نمايش «آدم‌هاي خوب» شين بلك در بخش خارج از مسابقه همراه رايان گاسلينگ همبازي خود به كن آمده است. او پس از قرارگرفتن مقابل دوربين انبوه عكاسان، در نشست خبري پس از نمايش فيلم هم حضور يافت و يك جمله تاريخي درباره بازيگري در سينما گفت: «راستش را بخواهيد، بازيگري آنقدرها هم كه به‌نظر مي‌رسد پيچيده نيست.»

البته مدال جنجالي‌ترين چهره هفته اول جشنواره كن2016 به آندريا آرنولد، فيلمساز بريتانيايي مي‌رسد كه با سومين تجربه كارگرداني خود «عزيز آمريكايي» در بخش مسابقه حضور دارد. آرنولد 55ساله كه يكي از 3كارگردان حاضر در بخش مسابقه رسمي است، با «جاده سرخ» و «مخزن ماهي» جايزه هيأت داوران كن را برده و 4سال پيش هم يكي از اعضاي هيأت داوران بخش مسابقه بود.

فيلمساز محبوب كن براي ساختن عزيز آمريكايي براي نخستين‌بار از بريتانيا خارج شده و آن را در آمريكا ساخته است. او درباره اين تجربه تازه خود گفت: «هنوز هم از ميزان فقري كه در جامعه آمريكا ديدم، شگفت‌زده و ناراحتم. وقتي مردم پول نداشته باشند، طبيعي است به مراقبت‌هاي بهداشتي هم دسترسي ندارند و نمي‌توانند به دندانپزشك مراجعه كنند. اين چيزها را در شهرهاي مختلف آمريكا ديدم و شوكه شدم.»

شيا لابوف، بازيگر مشهور و سرشناس‌ترين چهره حاضر در ميان بازيگران عزيز آمريكايي هم حرف‌هاي كارگردان را تاييد كرد. او درباره شهر محل زندگي خود گفت: «اين همان آمريكايي است كه همه ما مي‌شناسيم. پدرم مدت‌ها در شهر بيكرزويل زندگي مي‌كرد؛ جايي كه فقط يك زندان دارد و همه ناچارند در آن كار كنند. من بخشي از آن طبقه پايين اجتماعي هستم.»

کد خبر 334099

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha