مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۵:۱۱
۰ نفر

نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب امروز با حضور رئیس‌جمهور، شهردار و اعضای شورای شهر تهران به بهره‌برداری می‌رسد؛ نمایشگاهی که در روزهای سخت‌ترین تحریم‌های بین‌المللی با تکیه بر توان مهندسان داخلی کشور به‌تدریج ساخته شد و امروز میزبان بزرگ‌ترین اتفاق فرهنگی کشور است.

شهر افتاب
  • 1- كاهش سرفاصله قطارهاي مترو

معاون خدمات شهري شهرداري تهران از استقرار تمامي ناشران در نمايشگاه شهر آفتاب خبر داد و گفت: نمايشگاه شهر آفتاب براي برگزاري بيست و نهمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران آماده است. مجتبي عبداللهي با اشاره به اينكه پس از افتتاح رسمي نمايشگاه شهر آفتاب توسط رئيس‌جمهور، ايشان به همراه هيأت همراه و شهردار تهران از تمامي بخش‌هاي نمايشگاه آفتاب بازديد خواهند كرد،افزود: فعاليت نمايشگاه از امروز 14ارديبهشت به‌صورت رسمي آغاز خواهد شد.

به گفته عبداللهي مسيرهاي دسترسي نمايشگاه و تمامي خدمات مورد نياز نمايشگاه آماده شده است و هيچ نگراني براي برگزاري نمايشگاه كتاب وجود ندارد. وي در ادامه با اشاره به اينكه بهتر است بازديد‌كنندگان نمايشگاه از وسايل حمل‌ونقل عمومي به‌ويژه مترو استفاده كنند، گفت: براي آن دسته از بازديدكنندگاني كه با خودروي شخصي به نمايشگاه مي‌آيند، مسيرهاي دسترسي پيش‌بيني شده است و از خودروهاي عبوري عوارضي دريافت نمي‌شود.

معاون شهردار تهران با بيان اينكه اين مجموعه نمايشگاهي در كنار فرودگاه امام(ره) قرار دارد، گفت: اين نمايشگاه همجوار با اتوبان تهران - قم، تهران - ساوه و ريل راه‌آهن است و همچنين مترو در اين نمايشگاه وجود دارد كه باعث شده اين منطقه به يك منطقه اقتصادي تبديل شود. وي در ادامه گفت: از امروز مترو فعاليت خود را آغاز كرده و هم‌اكنون فاصله حركت قطارها نيم ساعت است اما از روز افتتاح، فاصله قطارها به 5دقيقه و بعد به 3دقيقه خواهد رسيد. عبداللهي از پيش‌بيني خوابگاه براي دانشجويان شهرستاني بازديد‌كننده از نمايشگاه كتاب خبر داد و گفت: به اين افراد صبحانه رايگان داده مي‌شود.

  • 2- آمادگي كامل ناوگان حمل‌ونقل عمومي

معاون حمل‌ونقل و ترافيك شهرداري تهران هم از آماده بودن زيرساخت‌هاي حمل‌ونقلي شهر آفتاب خبر داده‌است. سيد جعفر تشكري هاشمي در جلسه 2ساعته‌اي كه ديروز برگزار شد، افزود: افزون بر پاركينگ‌هاي پيش‌بيني شده خودروهاي عمومي اعم از اتوبوس، ميني بوس، وَن و تاكسي،2‌پاركينگ بزرگ نيز براي خودروهاي شخصي در دست‌خط‌كشي نهايي است و علاوه بر هدايت خودروها به سمت فضاهاي پارك از طريق تابلوهاي راهنماي عمودي، مسيرهاي راهنما به‌صورت افقي نيز در كف پاركينگ‌ها ترسيم شده است. به گفته وي خطوط اتوبوسراني از 9نقطه اصلي شهر به مقصد «شهر آفتاب» هماهنگ شده و همچنين نسبت به پيش‌بيني سايه بان‌هاي موقت براي پاركينگ اتوبوس‌ها اقدامات لازم انجام شده تا مسافران هنگام سوار شدن به اتوبوس دچار زحمت نشوند.

  • 3- بازديد از نمايشگاه با استفاده از خطوط 1و 3مترو

قائم‌مقام شركت بهره‌برداري متروي تهران با اعلام اينكه مترو، بهترين وسيله براي بازديد از نمايشگاه كتاب شهر آفتاب است، گفت: به همه شهروندان تهراني توصيه مي‌كنيم به‌منظور بازديد از نمايشگاه كتاب از خطوط 1و 3مترو كه به ايستگاه متروي شهر آفتاب منتهي مي‌شود، استفاده كنند. علي عبدالله پور افزود: مسافراني كه از خط 3مترو از ايستگاه آزادگان در جنوب غرب تا ايستگاه شهرك قائم در شمال شرق تهران استفاده مي‌كنند، با توجه به استقرار اتوبوس در پايانه نعمت آباد، مي‌توانند بدون تعويض خط از هر يك از ايستگاه‌هاي اين خط، عازم نمايشگاه شوند. وي با تأكيد بر اينكه خط 3مترو در نهايت به ايستگاه متروي آزادگان به‌عنوان آخرين ايستگاه منتهي مي‌شود، خاطرنشان كرد: مسافران اين خط با استفاده از اتوبوس‌هاي مستقر در پايانه نعمت آباد مي‌توانند به مقصد نمايشگاه كتاب «شهر آفتاب» ادامه مسير داده و سريع‌تر و راحت‌تر از اين نمايشگاه بازديد كنند. همچنين شركت حمل‌ونقل كالاي تهران پيك بادپا با استفاده از 100دستگاه وانت بار به ناشران و بازديدكنندگان از نمايشگاه كتاب خدمات رساني مي‌كند.

  • 4- بالغ بر 100سازه تبليغاتي براي شهر آفتاب آماده مي‌شود

مديرعامل سازمان زيباسازي شهرداري تهران با اعلام اينكه فضاي تبليغاتي شهر آفتاب به‌صورت سازه‌هاي بيلبورد طراحي شده است، گفت: به‌نظر مي‌رسد متناسب با فضاي نمايشگاه شهر آفتاب بالغ بر 100سازه بيلبورد تبليغاتي آماده شود. عيسي عليزاده با اشاره به طراحي سازه‌هاي بيلبورد ديجيتال براي نمايشگاه شهر آفتاب اظهار كرد: بيلبوردها در حال ساخت است كه جانمايي و تعداد اين سازه‌ها توسط مشاور طرح اعلام شده است. مديرعامل سازمان زيباسازي شهرداري تهران درباره زمان نصب سازه‌هاي تبليغاتي در شهر آفتاب گفت: بايد با برگزاري نخستين نمايشگاه در شهر آفتاب درخصوص نصب محل سازه‌ها مخاطب سنجي صورت گيرد و با بررسي آمار مخاطبان و ميزان ورود و خروج، بيلبوردها در محل‌هاي مناسب نصب شود.

  • 5- استفاده از آب تصفيه‌شده براي فضاي سبز

استفاده از نيروگاه خورشيدي براي تأمين برق مجموعه شهر آفتاب و همچنين بهر‌ه‌گيري از تصفيه‌خانه آب فاضلاب براي استفاده از آب مصرفي در فضاي سبز ازجمله اقداماتي است كه در شهر آفتاب مورد توجه قرار گرفته‌است. محمد مهدي گلمكاني، رئيس ستاد محيط‌زيست و توسعه پايدار شهرداري تهران با اشاره به تأمين آب فضاي سبز مجموعه نمايشگاهي شهرآفتاب از پساب تصفيه شده استاندارد گفت: تصفيه فاضلاب در تصفيه خانه شهر آفتاب از سطح كيفي بالايي برخوردار است به‌طوري كه پساب خروجي از تصفيه خانه استانداردهاي لازم براي استفاده در آبياري فضاي سبز را داراست.

  • 6- كليد حل يك معضل ترافيكي

رئيس پليس راهور تهران بزرگ هم با تأكيد بر اينكه يكي از ضروري‌ترين اقدامات در حوزه ترافيكي شهر تهران، خروج نمايشگاه بين‌المللي از تهران بود، اظهار كرد: كليد حل يكي از معضلات ترافيكي تهران با راه‌اندازي نمايشگاه كتاب تهران زده شد. سردار تيمور حسيني با اشاره به آمادگي كامل پليس راهور تهران بزرگ براي برگزاري نمايشگاه كتاب تهران گفت: تمامي مسيرهاي منتهي به نمايشگاه بين‌المللي شهر آفتاب تحت نظر و كنترل پليس راه خواهد بود و همكاران ما در پليس‌راه در آمادگي كامل براي برگزاري نمايشگاه به‌سرمي‌برند.

  • 7- عقد قراردادهايي براي توسعه نمايشگاه

مديرعامل سازمان سرمايه‌گذاري و مشاركت‌هاي مردمي شهرداري تهران از توسعه شهر آفتاب با استفاده از قراردادهاي بي.او.تي خبر داد. محسن ترك آبادي با اشاره به نقش سرمايه‌گذاري خارجي در توسعه شهر آفتاب گفت: هتل‌ها، مركز همايش‌هاي 2هزار نفره و١٢سالن تكميلي ديگر در افق طرح فازهاي تكميلي تعريف شده كه با انعقاد قراردادهاي بي.او.تي آن را به انجام مي‌رسانيم. وي تأكيد كرد: مركز تجارت جهاني شماره يك شهر آفتاب هم‌اكنون با سرمايه‌گذاري بخش‌خصوصي داخلي در حال احداث است.

  • 8- «يار مهربان شهر» براي نظم‌بخشي

مديرعامل شركت شهربان شهرداري تهران از استقرار نيروهاي شهربان در بيست‌ونهمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران در شهرآفتاب خبر داد. اينطور كه ابوالقاسم چيذري اعلام كرده نيروهاي شهربان با عنوان «يار مهربان شهر» به‌صورت گسترده و با برنامه‌ريزي كارشناسانه در بيست و نهمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران در شهرآفتاب، مستقر هستند تا با برقراري انضباط و رفع سدمعبر‌ ضمن حفظ نظم نمايشگاه، آرامش دوستداران كتاب و شهروندان بازديدكننده از نمايشگاه را تامين كنند. به گفته چيذري، در برقراري نظم و انضباط نمايشگاه كتاب شهرآفتاب، سازمان خدمات اجتماعي شهرداري و نيروي انتظامي هم حضور خواهند داشت.

کد خبر 332621

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha