مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۴:۳۴
۰ نفر

عباس ثابتی راد: کمتر از یک هفته تا برگزاری بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران باقی مانده است و اقدامات صورت گرفته شهرداری تهران برای آماده‌سازی‌ نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب، به پایان رسیده‌است.

با اين اقدام بحران برگزاري نمايشگا‌ه‌هاي بين‌المللي در شهر كه معضلاتي چون ترافيك سنگين را به دنبال داشت، برطرف مي‌شود.

كار تأمين زيرساخت‌هاي نمايشگاه هفته گذشته به پايان رسيد و تمامي فضاهاي نمايشگاه اعم از سالن‌هاي سه قلو، تالار ملل، ساختمان‌ اداري و سمينارها و ساختمان‌هاي جنبي و60هزار متر فضاي چادري در اختيار برگزاركنندگان نمايشگاه قرار گرفت و ناشران در حال نصب غرفه‌هاي خود هستند. راه‌هاي دسترسي نمايشگاه بين‌المللي شهر آفتاب، نيز در حال حاضر آماده است و نصب تجهيزات ترافيكي و گاردريل آن آخرين مراحلش را مي‌گذراند.

معاون فني و عمراني شهرداري تهران با اشاره به سرعت بي‌نظير در احداث دسترسي نمايشگاه بين‌المللي شهر آفتاب گفت: راه‌هاي دسترسي اين مجموعه ظرف 2ماه گذشته با سرعت و دقت در دستور كار قرار گرفت و هم‌اكنون در حال نصب گاردريل و تجهيزات ترافيكي است. عليرضا جاويد با اشاره به اينكه راه اصلي مجموعه از جنب عوارضي تهران- قم به سمت مجموعه احداث شده است، گفت: با توجه به لزوم افزايش كمي و كيفي دسترسي به نمايشگاه يك تقاطع غيرهمسطح جنب عوارضي تهران - قم احداث شده است و راه دسترسي ديگري به‌صورت تقاطع غيرهمسطح از تقاطع بلوار علامه عسگري با تقاطع خيلج فارس در يك‌ماه گذشته به اجرا درآمده است كه به لحاظ سرعت در اجراي يك پروژه عمراني در كشور كم نظير است.به گفته جاويد ظرفيت پاركينگ‌هاي مجموعه 10هزار واحد بوده كه تا 15هزار پاركينگ براي خودروها قابل افزايش است و بازديد كنندگاني كه از تهران يا قم به نمايشگاه مي‌آيند، مي‌توانند از اين دسترسي‌ها به سمت پاركينگ رفته و پس از بازديد نيز از پاركينگ و با استفاده از دسترسي‌هاي موجود مي‌توانند به سمت تهران يا قم بازگردند.وي در پايان گفت كه در برنامه امسال و سال آينده معاونت فني و عمراني دسترسي‌هاي ديگري به نمايشگاه از جاده ساوه و آزادراه آزادگان پيش‌بيني شده‌است.

  • شهرداري خيال‌مان را راحت كرد

معاون فرهنگي وزير ارشاد گفت: با افتتاح متروي شهر آفتاب با آرامش بيشتري بيست و نهمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب را در اين مجموعه برگزار مي‌كنيم.سيدعلي صالحي با بيان اين مطلب افزود: به‌رغم آنكه در ابتدا ترديدهايي براي برگزاري نمايشگاه بين‌المللي كتاب در مجموعه شهر آفتاب وجود داشت، اما تلاش مجموعه مديريت شهري براي آماده‌سازي‌ اين مجموعه مثال زدني است. وي ادامه داد: به جرأت مي‌توان گفت سرعت عمل شهرداري تهران در آماده‌سازي‌ مجموعه بين‌المللي نمايشگاه شهر آفتاب قابل تقدير است. معاون فرهنگي وزير ارشاد بيان كرد: اعتقاد داريم با تلاش شهرداري تهران در آماده‌سازي‌ اين مجموعه با حداقل مشكلات و نارضايتي ناشران و شهروندان مواجه خواهيم شد. وي با تأكيد بر اينكه سيستم حمل‌ونقل عمومي و راه‌هاي دسترسي به مجموعه نمايشگاهي شهر آفتاب مهيا شده است، تأكيد كرد: تمامي تسهيلات براي رفت‌وآمد بازديدكنندگان و ناشران به اين مجموعه بزرگ و منحصربه‌فرد ايجاد شده است و مشكلي براي برگزاري نمايشگاه بين‌المللي شهر آفتاب وجود ندارد.

  • نقطه عطف ارتباطات بين‌المللي

مشاور عالي شهردار تهران با اشاره به اينكه در معماري شهر آفتاب اصول سنتي كاملا رعايت شده است، گفت: اين مجموعه از سازه‌هاي فاخر معماري كشور محسوب مي‌شود به‌طوري كه حرف‌هاي جديدي براي گفتن دارد. مازيار حسيني با اعلام اين مطلب كه موضوع مهم اين است كه در معماري در جا نزنيم و نگاهمان رو به آينده باشد، خاطرنشان كرد: ايجاد باغ‌هاي ايراني و چهار باغ به‌عنوان محور اصلي نمايشگاه در راستاي آن بوده كه در معماري سازه‌هاي شهر آفتاب از ريشه‌ها تبعيت كنيم به‌طوري كه موفق به ساخت مجموعه‌اي شده‌ايم كه از سازه‌هاي فاخر كشور است.

وي بيان اينكه مجموعه نمايشگاه شهر آفتاب از نيازهاي اساسي پايتخت و حتي كشور بود، افزود: با توجه به اينكه اكنون ارتباطات بين‌المللي و ارتباطات داخل كشوري بايد در مجموعه‌هاي تخصصي شكل گرفته و برگزار شود، شهر آفتاب مرجعي اساسي براي اين نياز كشور است.

  • تأمين ايمني در نمايشگاه

آخرين اقدامات ستاد مديريت بحران شهر تهران با هدف تأمين ايمني بيست و نهمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب كه براي نخستين‌بار در شهر آفتاب برگزار مي‌شود، از سوي معاونت آمادگي سازمان تشريح شد.ارتقاي سطح ايمني، ايجاد وحدت رويه در زمينه فراهم ساختن ظرفيت‌هاي آمادگي در برابر حوادث احتمالي، افزايش ضريب ايمني بازديدكنندگان، غرفه داران و كاركنان و به حداقل رساندن خسارات جاني و مالي بخشي از اهداف تعيين شده براي ستاد مديريت بحران ويژه نمايشگاه كتاب تهران است. همچنين تهيه پيوست‌هاي پدافند غيرعامل شهر آفتاب از سوي سازمان پدافند غيرعامل، احصاي مخاطرات محتمل در مجموعه شهر آفتاب به‌منظور پيشگيري از حوادث احتمالي در طول زمان برگزاري نمايشگاه، تهيه نقشه پهنه بندي عملياتي محدوده شهر آفتاب به‌منظور تسريع در آدرس دهي به سازمان‌هاي تخصصي براي انجام عمليات امدادرساني، انجام جانمايي و پياده‌سازي‌ محل استقرار سازمان‌هاي تخصصي روي نقشه محدوده برگزاري نمايشگاه و تأمين برق اضطراري بخش ديگري از اقدامات انجام گرفته در اين زمينه به شمار مي‌آيد.

کد خبر 331830

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha