همشهری آنلاین: متخصصان آمریکایی اظهار داشتند: افرادی که از مقدار زیادی فست‌فود تغذیه می‌کنند بیشتر در معرض ماده شیمیایی فتالات قرار دارند.

فست فودها عامل افزایش ماده شیمیایی فتالات در بدن

به گزارش ايسنا، پزشکان دانشگاه جرج واشنگتن در آمریکا در بررسی خود دریافتند: مصرف مقدار زیادی از فست‌فود موجب می‌شود فرد در معرض ماده شیمیایی خطرناک فتالات قرار گیرد.

«آمی زوتا» نویسنده ارشد این مطالعه گفت: مصرف فست‌فودها باعث می‌شود سطح ماده شیمیایی فتالات در بدن 40 درصد بالاتر رود. یافته‌های بدست آمده حاکی از آن است این ماده با بروز مشکلات جدی برای سلامت در کودکان و افراد بزرگسال مرتبط است.

فتالات به گروهی از مواد شیمیایی صنعتی تعلق دارد که در ساخت بسته‌های غذایی مورد استفاده است و می‌تواند به آلوده شدن غذاهای فرآوری شده منجر شود.

در این بررسی متخصصان آمریکایی اطلاعات بدست آمده از 8877 فرد شرکت کننده در مورد نوع مواد غذایی مصرفی‌شان طی 24 ساعت گذشته را مورد مطالعه قرار دادند. همچنین روی نمونه ادرار این افراد آزمایشاتی انجام گرفت.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه اخبار محیط زیست، این تیم تحقیقاتی دریافتند: هر چه افراد میزان بالایی از فست‌فود مصرف کنند بیشتر در معرض ماده شیمیایی فتالات قرار می‌گیرند.

کد خبر 330666

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha