دوشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۶:۱۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک فوق تخصص گوارش افراط در مصرف فست‌فودها بویژه سوسیس و کالباس و همچنین غذاهای مانده را از عوامل موثر در بروز سرطان کیسه صفرا خواند و گفت: این سرطان جزو سرطان‌های نادر است که در افراد بالای ۶۰ سال ممکن است بروز کند.

فست فود از عوامل بروز سرطان کیسه صفرا

دکتر مهدی پزشکی‌ مدرس در گفت‌ و گو با خبرنگار ايسنا، گفت: سرطان کیسه صفرا در زنان به دلیل بروز التهاب و عفونت‌های مزمن در بدن نسبت به مردان شیوع بیشتری دارد. همچنین ژنتیک، عفونت مزمن کیسه صفرا، ایجاد برخی از انگل‌های روده‌ای و سابقه سنگ‌های صفراوی در بیمار خطر ابتلا به سرطان کیسه صفرا را افزایش می‌دهد.

وی کاهش وزن، کم خونی، کم اشتهایی و بی‌حالی را از علایم ظاهری این سرطان دانست و یادآور شد: اگر بیماری به موقع تشخیص داده شود، این سرطان قابل درمان است، اما در بیشتر مواقع سرطان کیسه صفرا زمانی تشخیص داده می‌شود که در مرحله پایانی است و باعث بروز سرطان‌های دیگر مانند لوزالمعده، ریه، کبد و افسردگی در بیمار شود.

این فوق تخصص گوارش با بیان این مطلب که برداشتن کیسه صفرا مشکلی برای بیمار ایجاد نمی‌کند، اظهار کرد: با تشخیص زودهنگام، جراحی و برداشتن کیسه صفرا از گسترش سرطان جلوگیری می‌شود و مشکلی برای بیمار بوجود نمی‌آید.

وی افزود: شیمی درمانی و پرتو درمانی بعد از عمل جراحی در این سرطان از راهکارهای موثری برای جلوگیری از گسترش این سرطان در بیمار است.

پزشکی‌مدرس مصرف سیگار، نوشابه و اضافه وزن را از عوامل موثر در بروز سرطان کیسه صفرا دانست و بیان کرد: توصیه می‌شود افراد با مشاهده زردی پوست، خارش، کاهش اشتها، کاهش وزن و درد شکم به پزشک مراجعه کنند. همچنین با انجام آزمایش خون، سونوگرافی، سی تی اسکن و انجام ام.آر.آی از بروز سرطان کیسه صفرا در مراحل اولیه جلوگیری کنند.

کد خبر 294026

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha