همشهری آنلاین - سجاد میرزامهدی تهرانی: سبک فرار از اتاق(room escape) یا (Escape the room) یکی از زیر شاخه‌های سیک ماجراجویی با عناصر سبک معمایی است که در آن بازیکن در یک محوطه بسته قرار دارد و باید از این مکان فرار کند.

این دسته از بازی‌ها اکثرا به صورت رایگان در اینترنت و به صورت بازی مرورگر قابل بازی کردن می‌باشد اما بازی‌های پیشرفته‌تر که قابلیت اجراء شدن بر روی مرورگر را ندارند برای کنسول‌های بازی طراحی می‌شوند.

در این بازیهای اکثرا در محوطه‌ای که بازیکن قرار دارد معماهایی وجود دارد که بازیکن باید این معماها را حل کند. در بعضی از موارد در محل حضور بازیکن، درب‌هایی وجود دارد که قفل هستند و بازیکن باید راه خروجی را پیدا کند.

سبک فرار از اتاق دارای یک زیر شاخه به نام Real-life room escape games است.

در این سبک بازیکن در یک اتاق یا یک محوطه بسته گیر افتاده است. اولین ایده این سبک متعلق به جان ویلسون است که این ایده خود را در طراحی بازی کنار درهای قفل (Behind Closed Doors) پیاده کرد. اولین اصطلاح فراراز اتاق مربوط به بازی MOTAS است که در سال 2001 منتشر شد.

بسیاری از بازی‌های فرار از اتاق از دید اول شخص طراحی می‌شوند و بازیکن می‌تواند محیط اطراف خود را با جابه جایی اشیاء تغیر دهد. معمولا در این سبک به ندرت موسیقی و شخصیت‌های سیاهی لشکر(NPC) وجود دارد.

در طول بازی بازیکن باید آیتم‌های مختلفی را جمع آوری کند تا با استفاده از آن‌ها بتواند معماهایی که در بازی وجود دارد را حل کند.

بازیهای رایانه ای

کد خبر 327387

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha