دوشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: در نمایش «جوادیه» که روزهای سوم و چهارم جشنواره تئاتر فجر در بخش «به علاوه تئاتر فجر» به صحنه رفت فرهنگ اجتماعی و رفتاری مردم منطقه قدیمی جوادیه تهران در دهه ۶۰ مرور شد.

نمایش

به گزارش مهر، نمایش «جوادیه» به کارگردانی کهبد تاراج شب گذشته ۴ بهمن ماه در چهارمین روز از برگزاری جشنواره تئاتر فجر یک اجرا در ساعت ۱۸ در تماشاخانه ارغنون داشت. البته این اثر نمایشی که در بخش «به علاوه تئاتر فجر» جشنواره اجرا شد سوم بهمن ماه نیز دو اجرا در این تماشاخانه داشت و مورد استقبال مخاطبان نیز قرار گرفت.

نمایش «جوادیه» که پیش از این آبان و آذر ماه در تالار محراب به صحنه رفته بود در چهار اپیزود زندگی آدم های معمولی را به تصویر می کشید که در محله قدیمی جوادیه تهران بین سال های ۶۲ تا ۶۴ هرکدام به دلایلی از دنیا رفته اند و هرکدام به بهانه ای داستان زندگی شان را واگویه می کنند.

در اپیزود اول زندگی یک راننده تاکسی، در اپیزود دوم زندگی یک دختر اهل مطالعه و روشنفکر که به قول خودش اولین دختر مانتوپوش جوادیه بوده است، در اپیزود سوم زندگی یک فرد عاشق سینما و در اپیزود چهارم زندگی یک نوحه‌خوان روایت می شود.

طراحی صحنه نمایش به شکل مینیمالیستی و شامل چهار قاب عکس بود که هرکدام از بازیگران در یکی از این قاب ها بازی داشتند و بعد از اتمام بازی شان یک نوار مشکی به نشان مرگ آن شخص کنار هر قاب نقش می بست. «جوادیه» از فضایی طنز برخوردار بود و موقعیت اجتماعی، فرهنگی و جغرافیایی مردم جوادیه را در دهه ۶۰ به تصویر می کشید.

یکی دیگر از نکات مورد توجه در اجرای این نمایش استفاده از موسیقی و ترانه‌های آشنا در کار بود تا جایی که پخش این آهنگ ها نمایش را به زندگی مردم عادی اجتماع نزدیک تر می کرد.

این نمایش بخش اول از یک سه گانه بود که نمایش های دیگر این سه گانه «نظام آباد» و «گیشا» نام دارند.

کد خبر 322853

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha