دکتر علی مرسلی: این ستون به سؤال‌ها و مشکل‌های نوجوانان و پاسخ آن‌ها به قلم دکتر جون اختصاص دارد. هرگونه کاشت، داشت، برداشت، بدآموزی، خوب‌آموزی، نیاموزی و... از این ستون بر عهده‌ی خودتان است و اصلاً به ما مربوط نیست!

دوچرخه شماره ۸۱۷

سؤال: سلام دکتر‌جون! من بدون اینترنت حتی یک ساعت هم نمی‌توانم زندگی کنم. هفته‌ي پیش كه با خانواده به مسافرت رفته بوديم و به اینترنت دسترسی نداشتیم، حسابي اعصابم خورد شده بود و نزدیک بود بزنم زير گریه. براي جلوگيري از گريه‌ي ناشي از نداشتن اينترنت چه دارويي تجويز مي‌كنيد؟ ممنون.

جواب: سلام دوست دوچرخه‌ای. شما متأسفانه به بیماری خطرناک «بام» (بدون اینترنت می‌میرم) مبتلا شده‌اید. بام، بیماری شایع دنیای مدرن امروز است و موجب می‌شود فرد دور از اينترنت، كم‌كم از زندگی طبیعی دور شود و نتواند از آن لذت ببرد.

بام،اگر بخواهيم صادق باشيم، از زيرشاخه‌هاي اعتياد محسوب مي‌شود و البته از شانسِ خوب تو، این نوع اعتیاد هنوز جرم نیست و جزء بيماري‌هاي قابل‌درمان طبقه‌بندي مي‌شود.

مهم‌ترين روش درمان اين بیماری، بستن گوشي، تبلت، لپ‌تاپ و... به تخت است تا دسترسي بيمار به اينترنت مختل شود. البته اين بيماري، راه درمان ديگري هم دارد و آن قایم‌کردن مودم در یخچال يا قایم‌کردن موبایل توی کیسه‌ي برنج است كه بايد با همكاري كامل اعضاي خانواده انجام شود.

لازم به ذكر است مبتلایان به بام در فقدان اینترنت، عصبی می‌شوند، کنترل خود را از دست می‌دهند و احساس کسالت می‌کنند. ترک‌دادن این معتادان باید آرام‌آرام شروع شود و پيشنهاد مي‌كنم براي اين‌كار از وسایل کمکی مثل منچ، مارپله، شطرنج و...كمك بگيريد.

کد خبر 320764

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha