همشهری آنلاین: دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس طرح مداخله نظامی این کشور در سوریه را به پارلمان ارائه کرد. انتظار می رود این طرح تا پیش از پایان سال ۲۰۱۵ از سوی پارلمان انگلیس بررسی و به رای گذاشته شود.

cameron

به گزارش پایگاه خبری ایندیپندنت، کامرون برای کسب مجوز پارلمان انگلیس به منظور آغاز عملیات هوایی این کشور در سوریه، مبارزه با تروریسم و در امان نگهداشتن شهروندان انگلیسی از تهدید گروه تروریستی داعش را بهانه قرار داده است.

گفتنی است جنگنده‌های انگلیس در حال حاضر مواضع داعش را در خاک عراق بمباران می‌کنند.

به گزارش پرس تي وي بر اساس این گزارش، راهبرد کامرون برای مداخله در سوریه از هفت بخش تشکیل شده که حفظ توانمندی‌های لندن در عرصه مبارزه با تروریسم، کمک به پیشبرد راه حل سیاسی برای حل بحران، تلاش برای روی کار آوردن دولت جدید در سوریه و شکست داعش با افزایش اقدامات نظامی را شامل می شود.کامرون همچنین مدعی است اجرای این طرح به تداوم کمک‌های بشر دوستانه، کمک به برقراری ثبات و بازسازی سوریه و مشارکت با دیگر کشورها برای کاهش نفوذ داعش در خاورمیانه کمک می کند.

دیروز چهارشنبه، حدود دو هفته پس از حملات تروریستی پاریس، پارلمان فرانسه نیز طرح تمدید حملات هوایی این کشور علیه مواضع گروه تروریستی داعش در سوریه را تصویب کرد.

فرانسه حملات هوایی خود در سوریه را از ماه سپتامبر آغاز کرده اما پس از حملات مرگبار پاریس، این حملات را تشدید کرده است.

در پی حملات تروریستی پاریس، پایتخت فرانسه در 22 آبان که بیش از 130 کشته بر جای گذاشت، بسیاری از سیاستمداران فرانسوی اقدام جدی دولت این کشور را علیه تروریسم خواستار شدند.

این حمله یکی از مرگبارترین حملات تروریستی در پاریس پس از جنگ جهانی دوم محسوب می‌شود که گروه تروریستی داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفته است.

کد خبر 315206

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha