یکشنبه ۸ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۴:۵۶
۰ نفر

اولیای دم مرحوم «مجتبی رضایی» مسئله بخشش محیط‌بان محکوم به اعدام دنا را به آیت‌الله ملک‌حسینی سپردند.

 مجتبي رضايي طبيعت‌گرد 22ساله‌اي كه سال 86 به‌همراه چند شكارچي به منطقه حفاظت‌شده دنا رفته بود، هدف گلوله اسعد تقي‌زاده قرار گرفت و جان باخت. از آن زمان تاكنون تقي‌زاده در زندان به‌سر مي‌برد و حكم اعدام وي صادر شده است.

به گزارش ايسنا، نماينده ولي‌فقيه در كهگيلويه و بويراحمد به همراه جمع كثيري از روحانيون، معتمدين، بزرگان طوايف و همچنين نماينده شهرستان‌هاي بويراحمد و دنا در مجلس، معاون سياسي و امنيتي استاندار، مديركل دادگستري و برخي مسئولان استاني با حضور در منزل اولياي دم خواستار بخشش محيط‌بان دنا شدند.

آيت‌الله سيدشرف‌الدين ملك‌حسيني در اين مراسم گفت: جناب آقاي رضايي پدر مرحوم اگر بخواهد فرزندش را تقديم خداوند كند و به‌خاطر خداوند بگذرد، بايد از اتفاقات ديگر نيز بگذرد.

نماينده مردم استان كهگيلويه و بويراحمد در مجلس خبرگان رهبري از پدرمرحوم رضايي به‌خاطر به حضور پذيرفتن جمع حاضر براي درخواست عفو و بخشش تقدير و اضافه كرد: سپاسگزاري مي‌كنم كه رايحه‌هاي اين عفو كرامت‌مندانه وزيده و از خداوند مي‌خواهيم آن روز عفو و بخشش نهايي هم نزديك باشد تا هم يك انسان زنده بماند و به حياتش ادامه دهد و هم آموزش كرامت به جامعه داده شود.

همچنين اسماعيل رضايي، پدر مرحوم مجتبي رضايي در اين نشست گفت: محيط‌باني كه به فرزند من شليك كرد، نه مأمور منطقه بود و نه اسلحه‌اش مال خودش بود و نه حكم قضايي داشت.

وي افزود: پسر من شكاركش و شكارچي نبود بلكه هنرمندي طبيعت‌دوست بود كه براي عكاسي و تصويربرداري با دوربين‌هايش به كوه رفته بود.

رضايي همچنين به قانون‌گرايي خود و طايفه‌اش در زمان بروز اين حادثه اشاره و اظهار كرد: اجازه ندادم كوچك‌ترين بي‌حرمتي و تعدي به خانواده و طايفه قاتل شود و تا پايان ماجرا تابع قانون بودم.

وي همچنين با اشاره به تصميم بزرگان طايفه مبني بر سپردن تصميم نهايي به حضرت آيت‌الله ملك‌حسيني ادامه داد: حضرت آيت‌الله شما هر تصميمي بگيريد كه به خير و صلاح مملكت و جمهوري اسلامي و رضاي خدا باشد همان، تصميم طايفه بزرگ عباسي و باشروني و من است.

ملك‌حسيني نيز در پايان ضمن تقدير از اولياي دم و همچنين طايفه بزرگ عباسي و باشروني گفت: مسئوليت سنگيني به بنده واگذار شده است و من هم با خداي خودعهد خواهم بست كه تصميمي بگيرم كه مورد رضاي خدا باشد و سعي مي‌كنم اين عمل بر مبناي شرع، عقل و عرف انجام شود.

کد خبر 305431

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha