شنبه ۷ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۵:۳۳
۰ نفر

محمود مولایی: مسابقه دوستانه ستارگان جهان و ایران برای حمایت از بیمان ام‌اس با حضور نزدیک به ۵۰ هزار نفر در ورزشگاه آزادی با برتری ۳ بر صفر به سود ستارگان جهانی به پایان رسید.

فوتبال-مسابقات تیم ستارگان جهان

در بدو ورود بازيكنان ايران به زمين احمدرضا عابدزاده همان هيبت سابق را داشت، با پيراهن سياه با حاشيه‌هاي سفيد كه در دوران اوج به تن مي‌كرد و البته با همان صلابت در چهره. كاپيتان ستارگان ايران اما پا به سن گذاشته و با پاي صدمه‌ديده‌اش در داخل زمين سنگين حركت مي‌كرد. با اين حال، عابدزاده جزو معدود بازيكناني بود كه بارها توسط تماشاگران تشويق شد؛ همانند علي كريمي. جادوگر سابق آسيا در ابتداي مسابقه با دربيل‌هاي پي‌درپي گاهي ستارگان سابق جهان ازجمله ادگار داويدز را مقهور حركات خود مي‌كرد. هرچند رقابت اين دو بازيكن در نيمه دوم هم ادامه داشت. فرهاد مجيدي هم جزو بازيكناني بود كه از سوي تماشاگران تشويق مي‌شد؛ به‌خصوص آنجا كه با حركت برگردان علاوه بر واداشتن ويتور بايا به رفلكس، آمادگي بدني‌اش را به رخ كشيد. در نيمه اول مجيدي يك‌بار ديگر چنين حركتي را انجام داد، اما راه به جايي نبُرد و مهم‌ترين اتفاق براي ستارگان ايران ضربه سري بود كه مهدي هاشمي‌نسب وارد دروازه كرد. اين گل آفسايد اعلام شد و در ادامه ستارگان جهان توسط روبرتو كارلوس به گل رسيد. پيش از اين مسابقه با كليپي كه از شوت‌ها‌ي پُرقدرت كارلوس از تلويزيون پخش شده بود، اين پرسش مطرح شده بود كه چه‌كسي حاضر است در اين مسابقه برابر شوت‌هاي او بايستد. همين اتفاق هم افتاد، وقتي كه پشت ضربه‌اي ايستاد، ديوار دفاعي ايران به هم ريخت و عابدزاده تنها مسير توپ را نگاه كرد.

لوئيز فيگو، ستاره سابق رئال مادريد، بارسلونا و اينترميلان كه آماده به‌نظر مي‌رسيد در اين نيمه دومين گل ستارگان جهان را به زيبايي به ثمر رساند. در ميان ستارگان جهان تنها كوتو اضافه وزن داشت و بقيه بازيكنان آمادگي بدني خود را نسبت به سال‌هاي بازي‌شان حفظ كرده بودند. در تيم ايران حميد استيلي و عليرضا منصوريان اضافه وزن داشتند و جواد زرينچه نيز مُسن‌ترين بازيكن ايران به‌نظر مي‌رسيد. زرينچه اما مانند دوران حضورش در تركيب استقلال و تيم ملي هوشمندانه بازي كرد. در نيمه نخست چندبار با سانترهاي خود علاقه‌مندان به فوتبال را به ياد بازي ايران و آمريكا در جام‌جهاني98 فرانسه انداخت. خداداد عزيزي نيز جزو آماده‌ترين‌ها بود. در اواخر نيمه نخست، پدرو پائولتا پس از اشتباه عابدزاده اين بازيكن با دروازه خالي مواجه شد تا سومين گل ستارگان به ثمر برسد. نيمه نخست با همين نتيجه 3 بر صفر به پايان رسيد و البته در اين نيمه علي ملاقلي‌پور، فرزند فقيد رسول ملاقلي‌پور با ورود به زمين نقش جيمي جامپ را ايفا كرد. كارگردان جوان با تي‌شرتي كه تبليغ فيلم نخستش روي آن حك شده بود، در اقدامي غيرمنتظره وارد زمين شد.

  • تدبير پروين

برخلاف انتظار علي پروين از نفراتي كه جزو هنرمندان، گزارشگران و... محسوب مي‌شدند، كمتر استفاده كرد. سيدجواد هاشمي، بازيگر به‌عنوان بازيكن تعويضي به زمين آمد. عادل فردوسي‌پور نيز در نيمه دوم به زمين آمد، كسي كه قبل از بازي گفته بود: «بازيكنان ما بازي را جدي گرفته‌اند.» در نيمه دوم نفراتي چون رسول خطيبي، مجيد نامجومطلق، محمدرضا مهدوي و... براي ايران به ميدان رفتند. اتفاقا خطيبي روي يك ضربه ايستگاهي ايلگنر را به واكنش واداشت اما گل نشد تا ستارگان ايران بدون اينكه گلي به ثمر برسانند، با نتيجه 3 بر صفر بازنده اين مسابقه نمادين باشند.

کد خبر 305316

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha