سه‌شنبه ۱۳ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۱:۲۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: وضعیت و چشم انداز تولید، توزیع و مصرف محتوای الکترونیکی در ایران در نشستی دو ساعته در حاشیه جشنواره تسما بررسی می‌شود.

دکتر سعید رضا عاملی، استاد گروه ارتباطات و رئیس مؤسسه تحقیقات اروپا و آمریکای شمالی دانشگاه تهران، روز شنبه 17 شهریور ماه از ساعت 14 تا 16 به بررسی وضعیت موجود محتوای دیجیتال و تبیین راهبردها، و اقدامات اجرایی توسعه محتوای دیجیتال در کشور می‌پردازد.

پروژه مطالعه و تدوین راهبردهای توسعه محتوای دیجیتال کشور، یکی از پروژه‌های مورد حمایت دبیرخانه شورای عالی اطلاع‌رسانی است که قرار است در اولین دوره از جشنواره تولید و ساماندهی محتوای اینترنتی تسما بررسی شود.

براساس دستاوردهای این مطالعه، دستیابی به جامعه اطلاعاتی و اقتصاد دانش محور بدون توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات و به تبع آن توسعه کاربری اینترنت و دسترسی و استفاده از انواع محتوای دیجیتال با کاربردهای مختلف ممکن نخواهد بود.

بر پایه چشم‌انداز توسعه محتوای دیجیتال برای  استقرار و دستیابی به جامعه اطلاعاتی و توسعه اقتصادی مبتنی بر دانایی، باید هر ایرانی به محتوای دیجیتال دسترسی گسترده، امن و ارزان داشته باشد.

دکتر عاملی در سخنرانی خود قرار است راهبردهای مناسب، به همراه تعریف اقدامات اجرایی در گام تبیین راهبردها را ارائه دهد.

جشنواره و نمایشگاه تسما سیزدهم تا هفدهم شهریور ماه سال جاری برگزار می‌شود. در این جشنواره برترین وب سایت‌های دولتی از بین 40 وب سایت معرفی می‌شوند.

این نمایشگاه و جشنواره در فضایی به وسعت سه هزار متر مربع و با حضور 40 مجموعه دولت،‌خبرگزاری‌ها و مطبوعات، شرکت‌های فعال در حوزه تولید محتوا و تخصصی برپا می‌شود.

کد خبر 30519

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز