همشهری آنلاین: این روزها بازار رهن و اجاره مسکن تقریبا به ثبات رسیده و به گفته فعالان این بخش نرخ‌ها نسبت به سال گذشته حدود ۱۰ درصدی افزایش یافته است.

تسنیم نوشت: گرچه در این بازار قیمت‌ها چندان دستخوش تغییر و تحولی در مقایسه با مدت مشابه پارسال نشده، اما بعضا نرخ‌ها نجومی و خارج از عرف در این حوزه دیده می‌شود که در نوع خود جالب توجه است.

به‌عنوان نمونه رهن یک واحد آپارتمان نوساز 65 متری واقع در خیابان میرداماد 135 میلیون تومان با اجاره ماهانه 1000 تومان تعیین شده، ‌این در حالی است که رهن واحدی با همین متراژ واقع در چهارصد دستگاه هزار تومان است. البته اجاره ماهانه این واحد یک میلیون و 260 هزار تومان است.

رهن یک آپارتمان 68 متری واقع در مختاری خیابان تختی 40 میلیون تومان است؛ این واحد نه پارکینگ دارد و نه انباری. واحد مسکونی 65 متری واقع در خیابان اندیشه (عباس‌آباد) با رهن 10 میلیون تومان و اجاره ماهانه دو میلیون و 700 هزار تومانی در فایل اجاره قرار گرفته است.

همچنین رهن و اجاره ماهانه یک دستگاه آپارتمان مسکونی 65 متری واقع در میدان فردوسی به ترتیب 5 میلیون تومان و 950 هزار تومان است، رهن یک واحد 70 متری در یوسف آباد 50میلیون و اجاره ماهانه آن 400 هزار تومان است.

در پاسداران مستاجر برای یک واحد 67 متری باید 80 میلیون تومان پول پیش و ماهانه 1000 تومان اجاره پرداخت کند، این در حالی است که رهن و اجاره یک دستگاه آپارتمان 65 متری در اختیاریه به ترتیب 75 میلیون و 1000 تومان است.

جدول رهن و اجاره

کد خبر 304543

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha