سه‌شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۵
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: کره شمالی از تبلیغات علیه این کشور که در مرزش با کره جنوبی از طریق بلندگوهای نصب شده پخش می‌شود؛ انتقاد کرد.

جنگ بلندگوها در کره

این اقدام کره شمالی چند روز پس از آن انجام شد که کره جنوبی در واکنش به انفجار مین در منطقه غیر نظامی در مرز دو کره از بلندگوها برای تبلیغ علیه پیونگ یانگ استفاده کرد.

تنش بین کره شمالی و کره جنوبی روز دوشنبه 26 مرداد هم‌زمان با آغاز تمرین‌های نظامی سالانه مشترک کره جنوبی با آمریکا شدت گرفته است.

کره شمالی تاکید دارد تمرین‌های نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی که سالانه برگزار می‌شود باید متوقف شود. پیونگ یانگ معتقد است هدف از این تمرین های نظامی مشترک نوعی آمادگی برای حمله به کره شمالی است.

یک هفته قبل کره جنوبی با استفاده از بلندگوهای خود در مرز دو کره تبلیغاتی را علیه کره شمالی مطرح کرد و با این کار باعث شد اقدامی که دو کره از سال 2004 به حال تعلیق درآورده بودند ازسر گرفته شود.

یک مقام وزارت دفاع کره جنوبی گفت :«‌ ما می‌دانیم که ارتش کره شمالی پخش تبلیغات علیه کره جنوبی را از طریق بلندگوها در برخی بخش های شرقی مرز ما ازسر گرفته است.»

او افزود: کره جنوبی نيز قصد دارد تبلیغات خود را ازطریق این بلندگوها افزایش دهد.

کره شمالی روز شنبه تهدید کرده بود بلندگوهای کره جنوبی را در مرز دو کره که از آنها پیام‌های تبلیغاتی علیه کره شمالی پخش می شود؛ هدف قرار می‌دهد.

به گزارش واحد مركزي خبر ارتش کره شمالی، در بیانیه‌ای اعلام کرد: پخش این تبلیغات علیه کره شمالی معادل اعلام جنگ است و اگر پخش این تبلیغات فورا متوقف و این بلندگوها جمع نشود ارتش کره شمالی یک اقدام نظامی تمام عیار را برای از بین بردن هرگونه ابزار جنگ روانی در مرز خود با کره جنوبی آغاز خواهد کرد.

 این نخستین بار نیست که کره شمالی دشمنان خود را تهدید به حمله می کند.

کد خبر 304279

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha