همشهری آنلاین: کره شمالی با رد قطعنامه سازمان ملل درباره نقض حقوق بشر در این کشور اعلام کرد این اقدام با هدایت آمریکا و برای سرنگونی حکومت این کشور صورت گرفته است.

به گزارش روز شنبه ايرنا به نقل از خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی، پنج شنبه هفته گذشته و در مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه ای با اکثریت آرا علیه کره شمالی و نقض حقوق بشر در این کشور صادر شد که در آن بر ارجاع این کشور به دیوان عالی کیفری تاکید شده است.

یک مقام کره شمالی که خواست نامش فاش نشود در گفت و گو با خبرگزاری مرکزی این کشور اظهار کرد: موضوع حقوق بشر سیاسی شده است و سیاست های دوگانه در قبال آن اتخاذ می شود و قطعنامه اخیر، نمونه بارزی از سیاست خصمانه واشنگتن علیه پیونگ یانگ است.

به گزارش خبرگزاری مرکزی کره شمالی، وی صدور این قطعنامه را اقدامی سیاسی خواند و بهانه ای از سوی آمریکا برای به کارگیری نیروی نظامی و سرنگونی حکومت این کشور از طریق اعمال فشار بیشتر بر پیونگ یانگ ذکر کرد.

این مقام کره ای تاکید کرد: کره شمالی آماده همکاری در زمینه های حقوق بشر است اما هیچ گاه اجازه نمی دهد افراد و یا کشورها و دشمنان این کشور از این حسن نیت پیونگ یانگ برای اعمال فشار و رسیدن به اهداف شوم خود استفاده کنند.

در گزارش سازمان ملل ادعا شده است که کره شمالی یکی از ناقضان اصلی حقوق بشر است که مخالفت ها را برنمی تابد و هزاران زندانی سیاسی در زندان های این کشور و اردوگاه های کار اجباری تحت کنترل شدید قراردارند.

کره شمالی در طول سال های اخیر بارها به دلیل آنچه که نقض حقوق بشر در این کشور خوانده شده از سوی سازمان ملل محکوم شده است.

کد خبر 314584

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha