شنبه ۱۰ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۶:۱۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: سیلویو برلوسکونی نخست‌وزیر سابق ایتالیا، گفت: با سقوط دولت پرودی ایتالیایی‌ها شش ماه دیگر پای صندوق‌های رأی می‌روند.

به گزارش ایرنا از رم، نخست‌وزیر سابق و رهبر جناح راستگرای مخالف دولت ایتالیا، در اظهاراتی پیش‌بینی کرد که دولت رومانو پرودی نخست‌وزیر فعلی ایتالیا به‌ دلیل شکاف‌های موجود در درون ائتلاف اکثریت، به‌زودی سقوط کرده و مردم ایتالیا شش ماه دیگر، یعنی در بهار سال آینده به پای صندوق‌های رأی خواهند رفت.

به‌نوشته مطبوعات ایتالیا، سیلویو برلوسکونی رهبر جناح اپوزیسیون، در سخنانی به‌مناسبت جشن اودئور(اتحادیه دموکرات‌های اروپایی) درشهر تلزه، سیاست‌های اقتصادی، مالیاتی و همچنین سیاست خارجی دولت پرودی را مورد انتقاد قرار داد و اظهار داشت: روزی نیست که دالما (وزیر امور خارجه ایتالیا) آمریکا را به باد انتقاد نگیرد.

رابطه این دولت با اسراییل و فلسطینی‌ها نیز رابطه متفاوتی‌است. دولتی که به حماس که در اروپا یک سازمان تروریستی محسوب می‌شود، روی خوش نشان می‌دهد، در واقع فلسطینی‌های میانه‌رو را دچار مشکل می‌سازد.

نخست وزیر سابق ایتالیا دراظهارات خود از قوانین کنونی انتخابات دفاع کرده و افزود: جناح چپ‌گرای میانه به لطف همین قانون که بر اساس آن جایزه اکثریت در مجلس سنا، بر خلاف مجلس نمایندگان بر پایه استانی و نه ملی استوار است، در انتخابات به پیروزی رسید.

در همین حال رومانو پرودی نخست‌وزیر ایتالیا نیز، در مصاحبه‌‌ای با شبکه خبری تلویزیون دولتی ایتالیا، در ارتباط با اظهارات رهبر حزب" فورتسا" ایتالیا در مراسم جشن اودئور، گفت: برلوسکونی در ماده انتخابات سیاسی، تقویم خود را گم کرده‌است. به عقیده او دولت همیشه، شش ماه بعد سقوط خواهد کرد.

وی سخنان برلوسکونی در مورد اصلاح قوانین انتخاباتی را مورد انتقاد قرار داد و گفت: این چهارمین بار است که او عقیده‌اش را تغییر می‌دهد. فردا نیز مسلماً عقیده دیگری را در این ارتباط ارائه خواهد کرد.

کد خبر 30317

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز