دوشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۶
۰ نفر

انتشار گزارشی توصیفی از بیلبوردهایی که وجود نداشت اما یک روزنامه صبح مدعی بود شهرداری آن را در انتقاد از سفر فابیوس در سراسر شهر برپا کرده و اتهام‌زنی به شهرداری تهران برپایه همین گزارش نادرست، از سوی چهره‌هایی مثل صادق زیباکلام همچنان بازتاب‌های مختلف خود را دارد.

بیلبورد گیت

روز گذشته احمد غلامي سردبير روزنامه شرق در يادداشتي به قصور اين روزنامه در تحقيق كافي براي صحت خبر اذعان و اعلام كرد كه گزارش يادشده داراي ايراد محتوايي در صحت و دقت داده‌ها بوده است.

اين روزنامه روز پنجشنبه در گزارشي از سطح شهر، مدعي شده بود سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران به بهانه دست داشتن فابيوس در قضيه ورود خون‌هاي آلوده به ايران، بيلبوردهايي در مخالفت با سفر وزير خارجه فرانسه به ايران در سطح شهر نصب كرده است. اين گزارش با اين جمله‌ها آغاز مي‌شد: اين روزها شهرونداني كه در ترافيك و گرماي تهران از شيشه تاكسي يا در پياده رو خيابان را نظاره مي‌كنند، بنري چند متري نظرشان را به‌خود جلب مي‌كند...

بلافاصله بعد از انتشار اين گزارش كه در آن هيچ اشاره‌اي به محل نصب بيلبوردهاي مورد نظر نشده بود، صادق زيبا كلام در نامه‌اي سرگشاده، بدون آنكه درباره صحت و سقم گزارش تحقيق كند، محمدباقر قاليباف شهردار تهران را به‌خاطر نصب اين بيلبوردها و دخالت در امور سياست خارجي مورد انتقاد قرار داد!

روز گذشته برخي اعضاي شوراي شهر تهران نسبت به اين ماجرا واكنش نشان دادند. مرتضي طلايي نايب‌رئيس شوراي شهر تهران در گفت‌وگو با فارس گفت كه به‌نظر بنده اطلاعات درستي به زيباكلام داده نمي‌شود و براساس دسترسي‌ها و اطلاعات غلط اظهار‌نظر مي‌كند. وي گفت كشور فرانسه با حمايت از ضد‌انقلابيون به برپايي تجمعات عليه نظام جمهوري اسلامي ايران اقدام مي‌كند، ولي ما نمي‌توانيم در كشور خود به سياست‌هاي غلط آن كشور اعتراض كنيم!

اسماعيل دوستي عضو شوراي شهر تهران ضمن اشاره به اينكه شهرداري تهران هيچ پوستر و بيلبوردي عليه فابيوس وزير امور خارجه فرانسه در سطح شهر نصب نكرده است، گفت: برخي افراد اظهارات غيركارشناسانه‌اي را مطرح مي‌كنند كه به آنها ربطي ندارد. محسن پيرهادي رئيس كميته نظارت شوراي شهر تهران هم گفت: آقاي زيباكلام موضوعش پوستر نبود بلكه يك جريان را دنبال مي‌كند و قصد داشت به گفتمان انقلاب لطمه وارد كند و همچنين مي‌خواست عليه شهردار تهران و جريان اصولگرايي اقدام كند.

پيرهادي افزود: نامه آقاي زيباكلام استانداردهاي يك استاد دانشگاه را نداشت اگر هم آقاي زيباكلام عذرخواهي كند بايد از 3منظر عذرخواهي كند هم گفتمان انقلاب، جريان اصولگرايي و شخص قاليباف.

ابوالفضل قناعتي ديگر عضو شوراي شهر تهران هم گفت: آقاي زيباكلام يك انسان دانشگاهي است و نبايد به موضوعاتي كه در جامعه تفرقه ايجاد مي‌كنند دامن بزند بلكه بايد تفكر بيشتري كند.

وي با تأكيد بر اين موضوع كه نياز به وحدت در جامعه داريم، گفت: نبايد به موضوعات پيش پا افتاده دامن بزنيم و از كاه كوه بسازيم و انتظار ما از آقاي زيباكلام اين است كه جامعه نياز به آرامش دارد و نبايد هياهو به پا كنيم.

کد خبر 302927

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha