چند ساعت بعد از آتش‌سوزی مرگبار در هتل هرمز بندرعباس ۳مظنون دستگیر شدند.

آتش سوزی

هرچند هنوز تحقيقات در اين‌باره ادامه دارد اما شواهد به‌دست آمده نشان مي‌دهد كه اين آتش‌سوزي احتمالا عمدي است.
ساعت از 2:30 بامداد جمعه گذشته بود كه دود زيادي طبقه دوم هتل هرمز بندرعباس را پر كرد. مردي كه ساكن اتاق213 بود از آنجا بيرون آمد و درحالي‌كه فرياد مي‌زد، گفت چند نفر مي‌خواهند او را بكشند. مرد اين را گفت و ناپديد شد. اين در شرايطي بود كه دود رفته‌رفته بخش‌هاي بيشتري از هتل را فرامي‌گرفت و جان 58مسافر ازجمله توريست‌هاي خارجي در خطر بود.

با اين حال آتش‌نشانان با اقدام بموقع خود، مسافران گرفتارشده در دود و آتش را نجات دادند و در اين بين يكي از آتش‌نشانان به نام بركت جوذري هنگام نجات يكي از كاركنان هتل دچار دودگرفتگي شديد شد و جانش را از دست داد. به‌دنبال اين حادثه تحقيقات براي روشن‌شدن علت اين حادثه آغاز شد اما هيچ اثري از مسافر اتاق213 وجود نداشت بررسي‌ها نشان مي‌داد كه دقايقي پيش از آتش‌سوزي مظنون اصلي با خونسردي وارد اتاقش مي‌شود و لحظاتي بعد همزمان با آتش‌سوزي در اتاق از آنجا متواري مي‌شود.

همچنين معلوم شد كه به‌احتمال زياد در اين حادثه از مواد قابل اشتعال استفاده شده چرا كه آتش با سرعت زيادي منتشر شده است. همه اين شواهد فرضيه عمدي بودن اين آتش‌سوزي را تقويت مي‌كند. در همين حال اطلاعات به‌دست آمده نشان مي‌دهد كه مسافر اتاق213 چند روز قبل همراه 2نفر ديگر از دوستانش كه آنها در طبقه سوم هتل اقامت داشتند، براي انجام كارهاي گمركي به بندرعباس رفته بودند و يكي از دوستان‌شان كه از اهالي بندر بود نيز به هتل رفت‌وآمد مي‌كرد. به اين ترتيب اين 3نفر به ظن‌ ارتباط با اين حادثه دستگير شدند.

حجت‌الاسلام محمدصادق اكبري، رئيس‌كل دادگستري هرمزگان نيز با تأييد اين خبر گفت: در جريان تحقيقات يكي از كاركنان هتل هرمز خبر داد كه يكي از مسافران تهديد كرده بود كه هتل را به آتش مي‌كشد. با همين سرنخ، دستگيري مظنونان در دستور كار قرار گرفت و چند ساعت بعد 3نفر از افراد مرتبط با مظنون اصلي دستگير شدند. وي ادامه داد: هنوز تحقيقات در اين‌باره ادامه دارد اما شواهد حاكي از آن است كه اختلافات به‌وجود آمده بين 3مسافر هتل باعث آتش‌سوزي شده است.

وي تأكيد كرد: دستگاه قضايي استان با قاطعيت و بدون اغماض با متخلفان برخورد مي‌كند و نتايج تحقيقات به‌زودي اعلام خواهد شد.
درهمين حال مديرعامل هتل هرمز در گفت‌وگو با همشهري از عادي‌بودن شرايط هتل خبر داد و گفت: خوشبختانه با اقدام بموقع آتش‌نشانان به هيچ‌يك از مسافران خارجي هتل آسيب نرسيد و شرايط به حالت عادي بازگشته است.

کد خبر 302764

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha