شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۰
۰ نفر

۱۴ سال پس از انتشار «رودخانه میستیک» دنیس لیهان و ۱۲سال پس از موفقیت خیره‌کننده روایت سینمایی کلینت ایستوود از این کتاب، انتشارات جهان کتاب متن این اثر تحسین‌شده را با ترجمه نادر ریاحی به بازار ایران عرضه کرده است.

فیلم

به گزارش همشهري، رودخانه ميستيك نخستين بار سال 2001 در آمريكا منتشر شد و يك سال بعد جايزه ديليس را از انجمن كتابفروشان مستقل معمايي از آن خود كرد. ليهان 49ساله كه در زمان نوشتن اين كتاب 35سال داشت، از موفق‌ترين و مشهورترين نويسندگان يكي‌ دو دهه اخير آمريكاست كه كتاب‌هايي چون «رفته عزيزم رفته»، «جزيره شاتر» و «كندو» را در كارنامه دارد و در حوزه اقتباس‌هاي سينمايي هم چهره‌اي محبوب ميان فيلمسازان به شمار مي‌رود.

پس از موفقيت رودخانه ميستيك در بازار كتاب، برايان هلگلند نويسنده فيلمنامه «محرمانه لس‌آنجلس» برداشت سينمايي خود را از آن در قالب فيلمنامه‌اي به همين نام براي ايستوود آماده كرد. بازيگر و كارگردان كاركشته آمريكايي هم دست به‌كار توليد آن شد و رودخانه ميستيك سال 2003 روانه پرده سينماها شد. اين درام معمايي 30ميليون دلاري در اكران جهاني 160ميليون دلار فروخت و علاوه بر موفقيت در گيشه، به مذاق منتقدان هم بسيار خوش آمد.

رودخانه ميستيك در مجموع نامزد دريافت 6جايزه اسكار ازجمله بهترين فيلم، بهترين كارگردان و بهترين فيلمنامه اقتباسي شد و براي نخستين بار از سال 1959و فيلم سينمايي «بن‌هور»، توانست همزمان اسكار بهترين بازيگران مرد نقش اصلي و مكمل را براي‌شان پن و تيم رابينز به ارمغان آورد. پس از توفيق نسخه سينمايي فيلم، توجه كتابخوانان سراسر جهان به كتاب ليهان دوباره جلب شد و رودخانه ميستيك بار ديگر در صدر پرفروش‌هاي بازار كتاب قرار گرفت.

اين كتاب تنها يك رمان روانشناسانه، هراس‌انگيز و پرتنش نيست؛ داستاني است حماسي در وصف عشق، وفاداري، رفاقت، ايمان و خانواده. داستان درباره آدم‌هايي است كه گذشته‌ به شكلي تغييرناپذير بر آينده آنها تأثير گذاشته و حال خود را در موقعيت‌هايي تاريك مي‌يابند كه آنها را با خود دروني و پنهان‌شان مواجه مي‌سازد. رودخانه ميستيك روايتي است دردناك از دوستي 3پسربچه كه پس از 25سال با فاش شدن راز يكي از آنها، وارد مرحله‌اي تازه مي‌شود.

شان، جيمي و ديو در حال بازي بودند كه يك خودرو از راه رسيد و فقط ديو سوار آن شد. بعد اتفاقي وحشتناك افتاد كه به رفاقت آنها پايان داد. 25سال بعد، حالا‌ شان كارآگاه پليس است، جيمي يك زنداني سابق و صاحب يك بقالي و ديو كه براي حفظ زندگي و كشتن هيولاي درون خود دست و پا مي‌زند... چاپ اول كتاب 555صفحه‌اي رودخانه ميستيك در شمارگان 770نسخه به قيمت 30هزار تومان به بازار آمده است.

کد خبر 302761

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha