دوشنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۴ - ۰۵:۲۶
۰ نفر

امیرحسین اعظمی: درحالی‌که خیلی‌ها در انتظار حضور علی دایی در ملوان بودند، او یکباره تغییر مسیر داد و پنجشنبه هفته گذشته به‌عنوان سرمربی صبا انتخاب شد.

علی دایی

اين انتخاب، فرضيه عدم‌تمايل دايي براي مربيگري در خارج از تهران را تقويت كرد. چرا كه خيلي‌ها معتقدند ملوان براي دايي گزينه بهتري بود. او اما به‌دليل فعاليت‌هاي تجاري‌اش باز هم حاضر نشد در خارج از تهران مربيگري كند. هرچند بازي‌هاي صبا مثل فصل گذشته در قم برگزار مي‌شود ولي دايي تمرينات تيمش را در تهران برگزار خواهد كرد. او در حالي صبا را انتخاب كرد كه چند بازيكن تأثيرگذار اين تيم جدا شده‌اند و جمع كردن تيم در يك مدت‌زمان كوتاه، كار سختي براي اين مربي خواهد بود. دايي تقريبا فصل بدنسازي را هم از دست داده و در زمينه جذب بازيكن هم با گزينه‌هاي محدودي روبه‌رو است. اين انتخاب دايي با ريسك بزرگي همراه بود، او فصل گذشته در پرسپوليس نتيجه نگرفت و حالا بايد در صبا به فكر جبران باشد، تيمي كه هيچ‌وقت مولفه‌هاي يك مدعي را در ليگ ايران نداشته است. تا يك هفته پيش قرار بود مالك سابق باشگاه ملوان مديريت تيم را برعهده گيرد ولي اين اتفاق منتفي شد تا درنهايت يك شركت هواپيمايي سهام اين باشگاه را بخرد. مي‌گويند دايي براي مربيگري در صبا دستمزد 2ميلياردي خواهد گرفت اما جهان‌بيني مديرعامل اين باشگاه مي‌گويد: «اين رقم‌ها در حد گمانه‌زني‌هايي است كه دررسانه‌ها مطرح مي‌شود. اگر بقيه تيم‌ها هم قراردادهاي خود را منتشر كنند، ما هم اين كار را مي‌كنيم تا متوجه بشويد چقدر رقم واقعي با اين ارقام فرق دارد.

  • تارتار دستيار اول دايي

بعد از انتخاب دايي به‌عنوان سرمربي صبا، انتظار مي‌رفت مهدي تارتار از سمت خود استعفا كند ولي او در تصميمي عجيب حاضر شد به‌عنوان دستيار دايي در اين باشگاه فعاليت كند.‌ دايي بعد از اينكه هدايت تيم صباي قم را برعهده گرفت، از مسئولان اين باشگاه خواست از كادر قبلي اين تيم فقط تارتار حفظ شود، اين در حالي است كه قمي‌ها درتلاشند دايي را راضي كنند تا ناصر بختياري‌زاده، مربي تيم صبا در فصل گذشته به كارش در اين تيم ادامه دهد. دستياران دايي در صبا، مهدي تارتار، محمد دايي، بهزاد غلامپور (مربي دروازه‌بان‌ها)، نادر قرباني (مربي بدنساز) و محمدرضا مهران‌پور (آناليزور) خواهند بود. البته احتمال دارد ژلكو مياچ كروات نيز به اين كادر اضافه شود.

  • توافق با حامد لك

حامد لك دروازه‌بان فصل گذشته تراكتورسازي كه از او به‌عنوان گزينه پرسپوليس و فولاد نام برده مي‌شد، چند روز پيش و همزمان با معارفه دايي در صباي قم به محل اردوي اين تيم در پرديس كرج رفت. او بعد از صحبت كوتاهي كه با دايي انجام داد به توافق رسيد تا بعد از 2سال دوري به تيم اين تيم بازگردد. دايي بعد از صحبت خصوصي كه با دروازه‌بان فصل گذشته تراكتورسازي داشت او را نزد مديرعامل باشگاه صبا برد تا كارهاي مربوط به امضاي قراردادش انجام شود. دايي درصدد است تا در روزهاي آينده با جذب بازيكنان موردنظرش، صبا را آماده حضور در ليگ برتر كند.

کد خبر 301420

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha