بسیاری به این قانون معترض هستند؛ اینکه فوتبالیست حرفه‌ای برای گذراندن دوران خدمت سربازی‌اش به یک تیم نظامی که در لیگ برتر حضور دارد، بپیوندد.

چالش باشگاه‌های بازیکن‌ساز با باشگاه‌های نظامی

گرچه منتقدان اين امر جايگزيني براي اين مسئله ندارند اما معتقد هستند كه تيم‌هاي نظامي با اين شرايط هم از نظر مالي و هم از نظر بازيكن در شرايط بهتري نسبت به تيم‌هاي مشابه ديگر ليگ برتر‌ قرار مي‌گيرند. جدا از تيم‌هاي بزرگ استقلال، پرسپوليس و سپاهان اما بيشتر، باشگاه‌هايي معترض هستند كه در فوتبال ايران به‌عنوان باشگاه‌هاي بازيكن ساز معروف هستند؛ باشگاه‌هايي مثل فولاد خوزستان و سايپا كه در شروع هر فصل از ليگ برتر نسبت به اين مسئله گلايه‌هايي مطرح مي‌كنند.

در فصل جديد اما بار ديگر شاهد چنين اعتراض‌هايي هستيم. اژدري‌زاده، سرپرست فولاد خوزستان پس از جذب چند بازيكن اين تيم توسط باشگاه تراكتورسازي مي‌گويد: «واقعيت اين است كه از اين موضوع ناراحتيم. سال‌ها براي بازيكنان‌مان در تيم‌هاي پايه زحمت مي‌كشيم و آنها را آماده حضور در مسابقه‌هاي بين‌المللي مي‌كنيم اما نمي‌توانيم خودمان از آنها بهره‌برداري كنيم. حقيقتا بارها اعتراض‌مان را به سازمان ليگ اعلام كرديم و پيشنهادهاي متعددي را داديم. اگر سازمان ليگ خواستار توجه به تيم‌هاي پايه است، بايد حامي باشگاه‌هايي مانند فولاد باشد. خدمت سربازي قانوني است كه در كشور تعيين شده و ما هم به آن احترام مي‌گذاريم و همه جوانان بايد به خدمت سربازي بروند اما با اين كار باشگاه‌هايي مانند فولاد متضرر مي‌شوند. تيم‌هايي كه مي‌خواهند از جوانان مستعدي مانند سروش رفيعي، بختيار رحماني و... استفاده كنند خودشان در تيم‌هاي پايه سازندگي كنند.»

وي از مسئولان مي‌خواهد كه براي اين مسئله كاري كنند: «در هر صورت انتظارم اين است كه مسئولان عالي رتبه فكري به حال اين موضوع كنند تا بتوانيم از اين امتياز استفاده كنيم. احساس مي‌كنيم كه نبايد در تيم‌هاي پايه كار كنيم اما عقل‌ حكم مي‌كند كه سازندگي صورت بگيرد. اميدوارم مسئولان عالي رتبه براي حل اين مشكل مصمم باشند تا فولاد خوزستان از سازندگي خود متضرر نشود.»

  • تراكتور در اولويت

در چنين فضايي اما سردار مهرعلي باران چشمه معاونت تربيت بدني ستادكل نيروهاي مسلح به برخي انتقادها درخصوص فرستادن اكثر بازيكنان سربازي به تيم فوتبال تراكتورسازي واكنش نشان داد.او در اين خصوص گفت: «اينطور نيست كه تمام بازيكنان به تراكتورسازي رفته باشند بلكه به تيم‌هاي ملوان، نيروي زميني و فجرسپاسي هم بازيكن داده‌ايم. بيش از 100نفر كارتشان باطل شده بود و اين تعداد را نمي‌توان به يك تيم داد.»

او درباره شائبه طرفداري از تراكتورسازي تأكيد كرد: «از تراكتورسازي طرفداري نمي‌كنيم اما اين تيم كه در ليگ برتر دوم شده و در ليگ قهرمانان آسيا حضور دارد، صراحتا مي‌گويم كه اولويت ما با تراكتورسازي است كه بازيكنان مطرح را به اين تيم بفرستيم چون جنبه ملي دارد.» وي البته درباره ادعاي ملواني‌ها مبني بر اينكه تراكتورسازي به سربازان پول پرداخت مي‌كند، گفت: «از اين مسئله اطلاعي ندارم، اگر پولي پرداخت شده، غيرقانوني بوده و پيگيري مي‌كنيم.»

کد خبر 300394

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha