مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۴ - ۰۶:۰۳
۰ نفر

یکی از مشکلات خطوط اتوبوس‌های تندرو عبور و مرور عابران پیاده در مسیرهای بی‌آرتی است.

اتوبوس بی آر تی

سياري از عابران با بي‌توجهي وارد خطوط بي‌آرتي شده و از طول و عرض اين خطوط عبور مي‌كنند و ضمن اختلال و تأخير در حركت روان اتوبوس‌ها، متأسفانه حوادث جبران ناپذيري را براي خود رقم مي‌زنند.

سيد جعفر تشكري هاشمي معاون حمل‌ونقل و ترافيك شهردار تهران با اعلام هشدار درباره تردد در خطوط بي‌آرتي، به عابران گفت: شهروندان بايد خطوط بي‌آرتي را مانند خط قرمز عبور و مرور در شهر فرض كرده و هرگز وارد اين خطوط نشوند. وي از شهروندان خواست حداقل براي حفظ جان خودشان هم كه شده، صرفاً از خطوط سفيد عابر پياده و كانال‌هاي ويژه‌اي كه براي عابران پياده درنظر گرفته شده، عبور كنند.

وي از نزديك‌شدن خط7 اتوبوس‌هاي تندرو به استانداردهاي مورد نظر خبر داد و گفت: به اين منظور اقداماتي ازجمله جايگزين‌شدن اتوبوس‌هاي دوكابين با اتوبوس‌هاي تك‌كابين و دريافت كرايه در ايستگاه به جاي اتوبوس انجام‌شده كه باعث عدم‌توقف اتوبوس‌ها خارج از ايستگاه، عدم‌دريافت كرايه در مسير، عدم‌ترك اتوبوس توسط راننده براي اخذ كرايه و در نهايت عدم‌توقف‌هاي طولاني‌مدت اتوبوس‌ها شده است.

تشكري هاشمي گفت: با ارتقاي كيفي اتوبوس‌هاي خط7 در محور خيابان وليعصر، اخذ كرايه در ايستگاه انجام‌شده و عدم‌مبادله وجه نقد بين راننده و مسافر، توقف خارج از ايستگاه در اين خط به صفر نزديك‌شده و در نتيجه شاهد بهبود عملكرد اين خط و رضايت نسبي مسافران هستيم، ضمن اينكه اقدامات تكميلي در جهت كارايي هرچه بهتر و رضايت هرچه بيشتر شهروندان نيز در حال انجام است. وي با اشاره به اينكه در تغييرات اساسي كه در اين خط انجام شده، در مرحله نخست نظر مردم در قالب انتقادات و پيشنهادهايي كه از جانب خود شهروندان دريافت كرده‌ايم را مورد توجه قرار داده‌ايم، اظهار كرد: تلاش خواهيم كرد تا اشكالات و ايراداتي كه به‌دليل كم‌توجهي برخي از رانندگان در خط7 بي‌آرتي باعث اعتراض و گلايه بسياري از مسافران شده بود، ديگر تكرار نشود.

کد خبر 300384

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha