همشهری آنلاین: ۲۰ روز پیش یک موفقیت بزرگ برای wkf به دست آمد و آن این بود که هیات اجرایی کمیته بین‌المللی پاراالمپیک IPC رشته کاراته را به عنوان سی‌امین رشته حاضر در پارالمپیک پذیرفت.

Karate

به گزارش روابط عمومي فدراسيون كاراته، پروسه انتخاب كاراته به عنوان يكي از رشته‌هاي پاراالمپيك از 8 سال پيش و در جريان تورنمنت باواريا در آلمان كه براي اولين بار براي افراد معلول و ناتوان جسمي برگزار مي‌شد، كليك خورد.

رئيس كميته بين‌المللي المپيك و همچنين رئيس فعلي IOC توماس باخ، به دعوت آنتونيو اسپينوز، رئيس فدراسيون جهاني كاراته از اين مسابقات ديدن كردند.

بعد از آن، مسابقات متعدد كاراته براي افراد معلول و ناتوان جسمي برگزار مي‌شد تا اين كه در رقابت‌هاي جهاني 2014 آلمان نيز اين اتفاق افتاد و تعداد بالايي از كشورها و مهمانان بين‌المللي به همراه نمايندگان خودشان در اين مسابقات شركت كردند.

پس از اين اتفاق بود كه فدراسيون جهاني كاراته درخواست جدي و مهم خود را به هيات اجرايي كميته بين‌المللي پاراالمپيك ارائه كرد.

قرار است درمسابقات مهمي كه طي روزهاي 14 و 15 نوامبر در مكزيكوسيتي برگزار مي‌شود، موضوع زمان آغاز كاراته در مسابقات و قرار گرفتن آن در برنامه پاراالمپيك به صورت اجرايي مطرح شده و زمان و محل آغاز رقابت‌ها هم به صورت رسمي مشخص گردد.

 

کد خبر 299777

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha