سه‌شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۹
۰ نفر

مدیرکل حفاظت محیطزیست گیلان با بیان اینکه پسماندهای ریخته شده در رودخانه وارد تالاب انزلی می‌شود، گفت: ورود پسماندها به داخل تالاب تخریب زیست‌محیطی را به‌دنبال دارد.

تالاب انزلی

محمدرضا برجي، در گفت و گو با فارس ترويج ورمي‌ كمپوست را يكي از روش‌هاي پردازش پسماند عنوان كرد و افزود: ورمي كمپوست پيش از اين در مناطق روستايي حوزه تالاب انزلي به وسيله جامعه محلي كسب و كارهاي كوچك و NGOها اجرا شده است و شيوه‌اي مناسب و آسان براي كارگروهي است كه مي‌توان در خانه يا در مكان‌هاي عمومي روستا آن را انجام داد.

مديركل حفاظت محيط‌زيست گيلان با اشاره به اينكه مي‌توان به آساني ورمي كمپوست را در مناطق ديگر گسترش داد، خاطرنشان كرد: كاهش و استفاده دوباره از پسماند ‌تر و يا پردازش پايدار آن كاري ضروري است. به گفته وي، پسماند ‌تر منبع خوبي براي كمپوست است و اگر به درستي تهيه شود مي‌تواند در نهايت براي كشاورزي و باغباني مورد بهره‌برداري قرار گيرد. وي با اشاره به جمع‌آوري پسماند قابل بازيافت گفت: اكنون در مناطق روستايي زباله قابل بازيافت به‌صورت مخلوط با پسماندهاي ديگر در مكان‌هاي عمومي كنار جاده يا داخل رودخانه‌ها دور ريخته مي‌شود درحالي‌كه اين پسماندها را مي‌توان تبديل به كمپوست كرد.

 

کد خبر 296251

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha