یکشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۴
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: پژوهش بررسی کاربرد روش‌های آزمایشگاهی و آنالیز دستگاهی در فن شناسی بافته‌های تاریخی‌- فرهنگی توسط پژوهشگران پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی ،فرهنگی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری انجام شد.

پژوهش برای حفاظت از بافته‌های تاریخی-فرهنگی

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، سحر برهان کارشناس پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی، فرهنگی با اعلام این خبر تصریح کرد که فن‌شناسي بافته‌هاي تاريخي به عنوان اولين گام در برخوردهاي حفاظتي با اين دسته از آثار تاثير زيادي روي كيفيت ساير اقدامات حفاظتي دارد.

به گفته او، هر چه در اين مرحله ميزان اطلاعات به دست‌ آمده بيشتر و دقيق‌تر باشد، اقدامات حفاظتي با صحت و اطمينان بيشتري انجام خواهد شد.

این پژوهشگر اظهار داشت: در بررسي‌هاي فن‌شناسي بافته‌ها، علاوه بر استفاده از مستندات كتابخانه‌اي و نيز تجربيات كارگاهي، بخش عمده‌اي از اطلاعات امروزه با به كارگيري روش‌هاي مختلف آناليز شیمیایی، دستگاهی و بررسي سطح وساختار اثر به دست مي‌آيند.

برهان افزود: تنوع و تعدد اين روش‌ها باعث شده است تا شناخت امتيازات و محدوديت‌هاي هريك، میزان نمونه برداری، نتایج و نوع اطلاعاتي كه مي‌توان توسط هر كدام از اين روش‌ها به دست‌آورد و چگونگی تجزیه و تحلیل آنها،عاملكليدي در مديريت صحيح دانش و برنامه‌ريزي‌هاي مطالعاتي به شمار رود.

این پژوهش با همکاری سحر برهان، سحر نوحی، شهرزاد امین شیرازی، فاطمه علی‌میرزایی پژوهشگران پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی، فرهنگی انجام شد.

کد خبر 294588

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha