همشهری آنلاین: مدیرعامل موسسه نشر شهر با تأکید بر اینکه باید برای مصرف کتاب به مردم کمک کنیم، گفت: متاسفانه انبار ناشران دولتی پر از کتاب‌هایی است که مخاطب ندارند و بدون ترویج و توزیع و علاقه‌مندسازی فقط به تولید می‌پردازند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سید مجید حسینی در تشريح برنامه‌های ششمین دوره  فرهنگسراي كتاب با شعار «همیشه کتاب، فرهنگسرای کتاب»، گفت: محور برنامه‌های امسال این فرهنگسرا با موضوع «آسمان آبی، زمین پاک» و مسائل زیست محیطی طراحی شده و مخاطبان اصلی کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها هستند.

حسيني با اشاره به تغییر سیاست‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در حوزه کتاب گفت: امسال به جای حمایت از تولید، توجه و تمرکزمان را روی حمایت از مصرف قرار دادیم.

وي با تاکید بر لزوم آسیب‌شناسی و بازبینی سیاست‌های کتاب در کشور گفت: در سال‌های گذشته فقط طرح‌های حمایت از تولید کتاب اجرا شده و به مساله مصرف کتاب توجه کافی نشده است. آمار نشان می‌دهد در نتیجه سیاستگذاری‌ها امروز تعداد ناشران به شمار ناشران فرانسه و امریکا رسیده و به ازای هر کتاب‌فروشی سه ناشر فعال است اما میانگین تیراژ واقعی کتاب در ایران ۷۰۰ نسخه و سرانه مطالعه بسیار پایین‌تر از میانگین جهانی است.

مدیرعامل موسسه نشر شهر افزود: سیاست‌های عمومی حوزه کتاب در دو بخش خصوصی و دولتی باید در راستای حمایت از مصرف تغییر یابد و به دنبال افزایش کشش مردم به کتاب باشد تا این کالای فرهنگی برای شهروندان شأن اجتماعی تولید کند و جامعه بخواهد کتاب بخواند و در این صورت تولید کتاب هم رونق می‌گیرد.

کد خبر 294190

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha