همشهری آنلاین: مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید اعلام کرد: تا دهه فجر امسال، پروژه مسکن مهر را در تمام شهرهای جدید کشور، به غیر از شهر پردیس، به اتمام خواهد رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شرکت عمران شهرهای جدید، محسن نریمان در چهارمین گردهمایی و هم‌اندیشی مدیران عامل و اعضای هیئت مدیره شرکت‌های عمران شهرهای جدید، افزود: وظیفه تکمیل و تحویل پروژه‌های مسکن مهر شهرهای جدید کشور از سال ۹۲ به ما محول شده و برای محقق شدن شعار سال باید تلاش بسیاری کنیم تا به نتیجه مطلوب برسیم.

نریمان تأکید کرد: به غیر از پردیس که پروژه مسکن مهر در این شهر نسبت به دیگر شهرها دیرتر کلید خورد، افتتاح هیچ پروژه مسکن مهری بعد از دهه فجر قابل قبول نخواهد بود.

وی همچنین با اشاره به تأکید وزیر راه و شهرسازی مبنی بر اینکه «ما وارث پروژه مسکن مهر هستیم»، اظهار داشت: مردم‌محوری در ساخت‌ و‌ ساز از اهداف اصلی ما است که با انتخاب افراد متخصص و معین برای شهرهای مهم، باید بیشتر و ویژه‌تر کار کنیم.

رئیس هیئت مدیره شرکت عمران شهرهای جدید اظهار کرد: برای حل مشکلات تأمین هزینه‌های روبنایی مسکن مهر از تهاتر زمین به طور مستقیم عبور کرده‌ایم و از شیوه نوین واگذاری استفاده می‌کنیم که در این روش زمین‌های پردیس با قیمت کارشناسی شده به بانک مسکن واگذار شد.

نریمان تاکید کرد: در کنار تکمیل واحدهای مسکن مهر، تلاش می‌کنیم خدمات زیربنایی و روبنایی در شهرهای جدید برای شهروندان فراهم شود که واگذاری زمین‌های پردیس به بانک مسکن که به صورت آزمایشی در حال اجراست، طرح خوبی است و قابل اجرا در دیگر شهرها نیز خواهد بود.

وی همچنین درباره آخرین وضعیت تاسیس شهرهای جدید گفت: تأسیس نسل نو شهرهای جدید در برنامه دولت و همچنین مورد تاکید ریاست محترم جمهور و وزیر راه و شهرسازی قرار گرفت که این شهرها به دنبال «سیاست ایجاد شهرهای جدید»، با استفاده از تجربیات گذشته، پیروی از تجربیات بین‌المللی و با مطالعه و بررسی عمیق‌تر تأسیس می‌شوند.

نریمان افزود: در مکان‌یابی نسل نو شهرهای جدید به مسائل ارتباط شهری و بین‌شهری از جمله ریلی، جاده‌ای و ایجاد ترمینال مسافربری باید توجه ویژه‌ای شود و امکان تأمین آب، برق و گاز در اولویت احداث این شهرها قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید، توجه به مسئله اشتغال را از دیگر اولویت‌های تأسیس نسل نو شهرهای جدید دانست و گفت: اشتغال‌زایی در شهرهای جدید از موضوعات حائز اهمیت احداث این شهرها به شمار می‌رود که این امر سبب می‌شود شهرهای جدید از مدل خوابگاهی خارج و به محلی مناسب برای زندگی تبدیل شوند.

نریمان همچنین تأکید کرد: هویت‌بخشی به شهرهای جدید امری اجتناب‌ناپذیر و با اهمیت است. باید به دنبال ساخت نمادی برای شهرها باشیم که معرف آنها باشد؛ نمادی مانند بازار ایرانی - اسلامی شهر جدید اندیشه.

کد خبر 293710

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha