همشهری آنلاین: وزیر امور خارجه آمریکا برخلاف اظهاراتش در کنفرانس خبری در شرم‌الشیخ مبنی بر وجود اختلافات مهم در مذاکرات هسته‌ای این بار ابراز امیدواری کرد که در طول روزهای آتی می‌توان به توافق رسید.

به گزارش ایسنا، جان کری در آستانه مذاکرات هسته‌ای در لوزان سوئیس در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی سی‌بی‌اس، گفت: ما بسیار امیدواریم که قدرت‌های جهان بتوانند در روزهای آتی به توافقی با ایران دست یابند.

وی ادامه داد: امید من این است که در روزهای آتی این توافق امکان‌پذیر باشد.

وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه اظهاراتش افزود: اگر همان‌گونه که ایران می‌گوید در واقع برنامه هسته‌ای‌اش صلح‌آمیز باشد در این صورت بیایید اجازه دهیم که به توافق دست یابیم. ما بسیار امیدواریم که هیچ‌گونه تغییری در ماه‌های آوریل، مه و ژوئن به وجود نمی‌آید که این ماه‌ها به ما فرصت تصمیم می‌دهند.

کری در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که به هنگام دیدار با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در لوزان سوئیس درباره نامه برخی از سناتورها عذرخواهی خواهد کرد یا نه با رد هرگونه عذرخواهی، اضافه کرد: من درباره اقدام غیرقانونی و بدون فکر برخی که نزدیک به 60 روز گذشته به سنای آمریکا وارد شده‌اند عذرخواهی نمی‌کنم. این اقدام غیرمناسب بوده است.

وی ادامه داد: من به مذاکره کنندگان ایران و دیگر کشورهای دخیل در مذاکرات هسته‌ای اعلام می‌کنم که کنگره حق تغییر یک توافق اجرایی را ندارد. ممکن است رئیس جمهور بعدی دیدگاه متفاوتی داشته باشد اما اگر ما کار خود را به درستی انجام دهیم در این صورت همه ملت‌ها منافعی در این مسأله خواهند داشت که مطمئن شوند برنامه هسته‌ای ایران صلح‌آمیز است.

کد خبر 289975

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha