همشهری‌آنلاین: شماره ۶۵ سرزمین‌من، ویژه‌نامه نفیس ۲۶۰ صفحه‌ای نوروزی با ۵۵ بسته پیشنهادی متفاوت برای سفر روانه بازار شد.

در این کتابچه راهنما بیش از 100 مسیر و 1100 نقطه تاریخی و طبیعی در سراسر ایران و در محدوده 31 استان كشور معرفی شده‌اند.

ماهنامه سرزمین‌من این بار، بسته سفرهای نوروزی‌اش را در قالبی متفاوت و البته آسان برای استفاده مسافران نوروزی تدارک دیده است. در این شماره برای نخستین‌بار، برای سهولت کار مسافران، ایران به هشت محدوده جغرافیایی یا منطقه سفر تقسیم شده، چراكه طبق آمار سفرهای نوروزی، مسافران معمولا یک‌سوی ایران را برای گشت‌وگذار انتخاب می‌کنند و در حدممکن تلاش می‌کنند، در میان تمام دیدنی‌های آن منطقه گردش ‌کنند. بنابراین در این شماره «سرزمين‌من» به شما خواهد گفت، در هرکدام از هشت محدوده‌ جغرافیایی: تهران، شمال، غرب و شمال‌غربی، جنوب‌غربی، مرکز، شرق و شمال‌شرقی و جنوب‌شرقی، چطور گشت‌و‌گذار کنید. به این ترتیب که در زیرمجموعه هرکدام از این محدوده‌ها، راهنمایی تعریف شده و در دل هر مطلب راهنما، با تعیین یک یا چند مسیر سفر، خوانندگان مي‌توانند با جاذبه‌های آن منطقه آشنا شده، مسير سريع دسترسي به آنها را دريابند و بیشتر از سفرشان لذت ببرند.

در مطالب راهنمای سفر این شماره، جداي معرفي جاذبه‌هاي شناخته شده درهر محدوده جغرافیایی، دیدنی‌های کمتر شناخته شده و همین‌طور مسیرهای بکر نيز به آنها معرفی شده است؛ مسیرها و جاذبه‌هایی که بعضا تنها افراد محلی از وجود آنها اطلاع دارند. در کنار این‌ها، به همان شیوه معمول راهنماهای «سرزمین‌من» مسافران پاسخ‌های سوال‌های دیگری را که در یک سفر ضروری است، خواهند گرفت.

پرسش‌هایی مثل اینکه چطور برويم؟ كجا بمانيم؟ چطور بگرديم؟ چه بخوريم؟ چه بخریم؟ و چطور بگردیم؟

در ویژه‌نامه نوروزی سال گذشته سرزمین‌من، این ماهنامه برای نخستین‌بار یک هزار نقطه گردشگری را برای یک سفر نوروزی معرفی کرده بود و اين‌بار سعي شده تا راهنماهاي متفاوتي نسبت به سال گذشته ارائه شود. تاکنون 65 شماره از ماهنامه ایران‌شناسی و ایران‌گردی «سرزمین‌من» منتشر شده است.

این نشریه در 260 صفحه، به سردبیری رضا مختاری و با قیمت 9هزار تومان به صورت تمام رنگی و گلاسه منتشر شده است. شماره تماس با تحریریه سرزمین‌من 23023424 (021) است.

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

برچسب‌ها

۲۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۲