پنجشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: محمد مهراف هنرمند نقاش که به خاطر پرتره‌هایش مشهور بود؛ درگذشت و ۲۱ اسفندماه در قطعه هنرمندان به خاک سپرده شد.

mehraf

محمد مهراف كه متولد 1329 در محله سرشور مشهد بود از 12 سالگی نزد قدیر صباغیان آغاز به یادگیری هنر نقاشی كرد و بعدها  كه به تهران مهاجرت كرد نزد جعفر پتگر نقاشی را به صورت آکادمیک فرا گرفت.

مهراف پيش از عزيمت به تهران مدتي نيز با بخش هنر بنیاد پژوهش‌های‌ اسلامی آستان قدس رضـوی‌ همكاري داشت.

از محمد مهراف آثاری در سبک‌های گوناگون از جمله امپرسیونیسم و رئالیسم ، سورئالیسم، رمزگرایی و کولاژ‌ به جا مانده است.

مراسم ختم مرحوم مهراف جمعه 22 اسفند ساعت هشت و نيم تا ده و نيم صبح در مسجدالرضا در خيابان خرمشهر ميدان نيلوفر برگزار مي‌شود.

این هنرمند در 1358 کار طراحی صحنه، لباس و بازیگری در تئاتر جشن خون به کارگردانی مصطفی جهانشیری را در مشهد انجام داد. همچنین گالری هنری " مهراف " را در زادگاهش راه اندازی کرد و به تعلیم شاگردان مختلفی پرداخت، از جمله تابلوهای مهم او تابلوی "عرفان " یا "حجاب" است.

  • پيام تسلیت برای درگذشت هنرمند نقاش

به گزارش ايسنا مدیرکل هنرهای تجسمی و رییس موزه هنرهای معاصر تهران نیز در پیامی درگذشت محمد مهراف؛ هنرمند نقاش را تسلیت گفت.

مجید ملانوروزی در پیام تسلیتی برای درگذشت محمد مهراف؛ هنرمند نقاش نوشته است: محمد مهراف از هنرمندان تاثیرگذار و شاخص مشهد بود که سال ها در این شهر نقاشی کرد و نقاشی آموزش داد.

در ادامه پیام ملانوروزی آمده است: محمد مهراف از شاگردان جعفر پتگر بود و آثاری در سبک های گوناگون از جمله امپرسیونیسم و رئالیسم دارد که گاه ساده و صمیمی و گاه پر رمز راز است. زنده یاد مهراف سال ها فعالیت موثری در هنر نقاشی مشهد داشت و نقاشی را به جوانان و شاگردان آموزش داد. و نزدیک بیست سال نیز در تهران به فعالیت هنری و بیشتر به آموزش نقاشی پرداخت.

مدیر کل هنرهای تجسمی در ادامه پیام خود نوشته است : بی تردید فعالیت های جدی و موثر مهراف دستاوردهایی را برای هنر نقاشی در شهر مشهد داشت و با آثارش در یادها خواهد ماند.

ملانوروزی در پایان این پیام ضایعه فقدان محمد مهراف را به خانواده آن زنده یاد و جامعه هنری تسلیت گفته است.

محمد مهراف روز سه شنبه 19 اسفند دار فانی را وداع گفت و 21 اسفند در قطعه هنرمندان خاکسپاری شد.

همشهري آنلاين درگذشت اين هنرمند شاخص را به خانواده آن مرحوم و به جامعه هنري ايران تسليت مي‌گويد.

کد خبر 289740

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha