همشهری آنلاین: دومین نمایشگاه و فروش سالانه انجمن هنرمندان نقاش در خانه هنرمندان ایران که از جمعه ۲۲ اسفند، رسما شروع به کار کرده در پایان روز دوم به مرز فروش ۳۵۰ میلیون تومانی رسیده است.

انجمن هنرمندان نقاش

به گزارش مهر؛ نمایشگاه و فروش سالانه انجمن هنرمندان نقاش دومین سال است همزمان با نزدیک شدن به نوروز و برای ترویج خرید آثار هنری میان مردم، برگزار می‌شود. نمایشگاه فروش سالانه آثار نقاشی و مجسمه توسط انجمن هنرمندان نقاش ایران و با همکاری خانه هنرمندان ایران در تمامی هفت نگارخانه این مجموعه برپا شده است.

در این نمایشگاه ۳۰۰ اثر از ۳۰۰ هنرمند ارائه شده است و تمامی این آثار از یک تا سه میلیون تومان قیمت‌گذاری شده‌اند. در این نمایشگاه آثار بیشتر هنرمندان عضو این انجمن به نمایش درآمده و هر هنرمند یک اثر به این نمایشگاه ارائه داده است. در کنار این آثار نقاشی تعدادی اثر مجسمه نیز برای فروش عرضه شده است. همچنین در صورتی که هر خریدار تمایل به خروج اثر هنری خریداری شده داشته باشد، اثر دیگری از همان هنرمند و یا هنرمندی دیگر جایگزین اثر فروخته شده می‌شود.

در پایان ۲ روز نخست، این نمایشگاه سالانه با فروشی نزدیک به ۳۵۰ میلیون تومان، نشان از استقبال مردم از چنین فروش‌هایی دارد. نمایشگاهی که هم آثار با کیفیت از هنرمندان مختلفی از پیشکسوت گرفته تا جوان ارائه داده است و هم قیمت‌هایی مناسب دارد که تعداد بیشتری از مردم علاقمند به هنر را تبدیل به مجموعه ‌داران آینده می کند.

این عدد فروش بدون حمایت وزارت ارشاد، شهرداری یا هر نهاد دولتی صورت گرفته است.

این نمایشگاه که از سوی کمیته نمایشگاه‌های انجمن هنرمندان نقاش، برنامه ریزی شده است تا ۲۷ اسفندماه ادامه دارد و با توجه به تعطیلی خانه هنرمندان ایران در ایام نوروز، ادامه بازدید و خرید از این نمایشگاه بعد از تعطیلات نوروزی سال ۱۳۹۴ امکان‌پذیر خواهد بود و علاقمندان می‌توانند از ۱۴ ‌تا ۲۰ فروردین‌ به خانه هنرمندان ایران مراجعه کنند.

در این نمایشگاه آثار هنرمندانی چون منوچهر معتبر، علی اکبر صادقی، سید مهدی حسینی، محمدابراهیم جعفری، کریم نصر، شهرزاد اصولی، فریدون امیدی، رضا لواسانی، خسرو خسروی، فرشته یمینی شریف، صادق فرج تبریزی، گیزلا وارگا سینایی، احمد وکیلی، فرح اصولی، رضا بانگیز، داریوش حسینی، قباد شیوا و بسیاری هنرمندان نامدار دیگر حوزه نقاشی ایران به نمایش و فروش گذاشته شده است.

علاقمندان می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه از ساعت ۱۳ تا ۲۰ به خانه هنرمندان ایران به نشانی خیابان ایرانشهر، باغ هنرمندان مراجعه کنند.

کد خبر 290043

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha