یکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: نمایش «فیل قرمز» به کارگردانی مرتضی میرمنتظمی در جشنواره آلیس (Alis) ژاپن با استقبال روبرو شد.

نمایش فیل قرمز

به گزارش ايسنا؛ کارگردان این نمایش بیان کرد: جشنواره آلیس از حدود یک ماه قبل درشهر توکیو ژاپن آغاز به کار کرد که در آن نمایش «فیل قرمز» را با نویسندگی عباس جمالی و بازیگری کاوه مرحمتی به مدت 4 شب اجرا کردیم.

او با بیان اینکه این نمایش در ایران هنوز اجرا نشده است و فعلا قراردادی هم با هیچ سالنی ندارد،‌ اضافه کرد: «فیل قرمز» در ادامه نمایش فرکانس و با همان شکل و شمایل است که تنهایی انسان را با اشاراتی به موضوع جنگ روایت می‌کند.

میرمنتظمی همچنین با اشاره به اینکه حضور مهمانان خارجی و نمایندگان جشنواره‌های دیگر از نکات مثبت جشنواره آلیس ژاپن بود‌، گفت: این جشنواره غیر رقابتی است و نمایش‌هایی که در آن اجرا می‌شوند به طور رسمی انتخاب و دعوت می‌شوند، یعنی هیچ فراخوانی در کار نیست. با این حال دبیر جشنواره در پایان کار به انتخاب خودش یک اثر را برمی گزیند که انتخاب ویژه امسال او هم نمایش «فیل قرمز» بود.

میرمنتظمی با بیان اینکه پیش از این در شش جشنواره خارجی در کشورهای ایتالیا، لهستان،‌چک،بلاروس‌، ارمنستان‌ و کره جنوبی شرکت کرده است‌، گفت: این هفتمین‌باری بود که در یک جشنواره خارجی حاضر می‌شدم و به نظرم بهترین و معتبرترین دوره حضورم در چنین فستیوال‌هایی بود.

به گفته وی این جشنواره با حضور هشت کشور از اوایل بهمن ماه تا اوایل اسفند برگزار شد که هر کشور به مدت چهار روز نمایش خود را اجرا کرد. ضمن اینکه در حاشیه این جشنواره دو فیلم - تئاتر از نمایش‌های قبلی‌ این کارگردان یعنی «ابرها» و «پی دو» و دو فیلم کوتاه هم با نام‌های «سایلنت» و «روی شاخه‌ها» به نمایش درآمد.

کد خبر 288653

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha