همشهری‌آنلاین: اولین شماره ماهنامه زندگی سبز در نمایشگاه محیط‌زیست رونمایی شد.

ماهنامه زندگی سبز

زندگی سبز در ادامۀ فعالیت سایت دنیای سبزتر متولد شد تا هر ماه مطالب تحلیلی درباره مسایل محیط‌زیست کشور را به علاقمندان ارایه دهد.

اولین شمارۀ ماهنامۀ زندگی سبز به برکت مقالات و مصاحبه‌های چهره‌های سرشناس حوزۀ محیط‌زیست، بس معتبر ظاهر شد.

مصاحبۀ اختصاصی با اسکندر فیروز (بنیان گذار سازمان حفاظت محیط‌زیست ایران)، بیژن فرهنگ دره‌شوری، دکتر حسین آخانی، دکتر مجید مخدوم، دکتر مجید عباسپور و فاطمه ظفرنژاد حاوی اطلاعات ارزنده‌ای از مسایل اساسی محیط‌زیست، توسعه پایدار، طرح آمایش سرزمین، انرژی‌های نو و سدسازی است.

دکتر رضا مکنون دبیر هم‌اندیشی سیاستگذاران منابع آب با عنوان بهره‌وری و حکمرانی پایدار منابع آب، گزارشی دقیق از سند حکمرانی آب ارایه می‌دهد که سیاست‌ها و هدف‌گذاری‌های حوزه آب را در زمینه کشاورزی، صنعت و شرب برای سال‌های آتی تعیین می‌کند.

پروندۀ سد گتوند، موضوعی اساسی است که در بخش کند و کاو مورد بررسی قرار می‌گیرد. در این بحث خواندنی هم انتقادهای مطرح شده به پروژۀ سد گتوند مرور می‌شود و سپس در گفت‌و‌گوی اختصاصی با دکتر داریوش محجوب مدیر مطالعات طرح سد گتوند در شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران پاسخ‌های او را به انتقادات می‌شنویم. با این توضیحات درمی‌یابیم که عنوان این گزارش بسیار به‌جا انتخاب شده است: «گتوند؛ سد بزرگ خطاهای بزرگ، کارهای بزرگ». کند و کاو اولین شماره زندگی سبز دربردارندۀ اطلاعات ارزنده هم برای متخصصان و علاقمندان محیط‌زیست و هم برای مهندسان کشور است.

در ادامه این گزارش مطالبی تخصصی درباره برچیدن صدها سد در آمریکا، و آثار سدهای بسیار بزرگ بر اقتصاد و زندگی کشورهای در حال توسعه، آمده است.

مطالب متنوع دیگری درباره راه‌حل‌های مدیریت پسماند زباله‌های الکترونیک، گیاه وتیور جاذب فلزات سنگین و اخبار تازه‌های محیط‌زیستی در حوزۀ صنعت، سایر صفحات را به خود اختصاص داده است.

مجله با تصویری تکان‌دهنده از غبارها و ریزگردهای خوزستان آغاز می‌شود، و با آلبومی از عکس‌های میانکاله پایان می‌گیرد. در وسط این آلبوم عبارتی به رنگ قرمز جلب نظر می‌کند: «قورباغه‌های میانکاله ابوعطا می‌خوانند. وقتی سازمان حفاظت محیط‌زیست، منطقه حفاظت شده را واگذار می‌کند!

مشخصات ماهنامه زندگی سبز

  • صاحب امتیاز و مدیرمسوول: آرش قلمی فرد
  • سردبیر: مرتضی تفرشی
  • شورای نویسندگان: سیدرضا کروبی، اسماعیل عباسی و داریوش نثاری
  • کاری از انتشارات فنی ایران
  • قیمت: 5000 تومان
کد خبر 288556

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha