همشهری آنلاین: اتحادیه اروپا به روسیه هشدار داد اگر به توافق جدید صلح اوکراین احترام نگذارد، این اتحادیه غیر از تحریم‌هایی که اعمال کرده، تدابیر بیشتری علیه مسکو اتخاذ خواهد کرد.

اتحادیه اروپا روسیه را به تحریم‌های بیشتر تهدید کرد

به گزارش خبرگزاری فارس، اتحادیه اروپا به روسیه هشدار داد اگر توافق جدید صلح اوکراین رعایت نشود، این اتحادیه غیر از تحریم‌هایی که اعمال کرده، تدابیر بیشتری علیه مسکو اتخاذ خواهد کرد.

به گزارش شبکه «فرانس 24»، رهبران آلمان، فرانسه، روسیه و اوکراین اخیرا توافقی منعقد کرده‌اند تا به 10 ماه درگیری خونین در شرق اوکراین پایان دهند اما آمریکا و ناتو اعلام کردند درگیری شدید روز پنج‌شنبه (دیروز) در تضاد با روح این توافق بوده است.

بر اساس این گزارش، به دنبال انعقاد این توافق که بحث بر سر آن 16 ساعت به طول انجامید، کی‌یف اعلام کرد محموله جدیدی از تجهیزات نظامی روسیه در اختیار استقلال‌طلبان قرار گرفته است.

بعد از آن بود که «دونالد تاسک» رئیس شورای اروپا گفت: «تمرکز نشست اتحادیه اروپا در بروکسل بر نحوه حمایت از اجرای توافق است. اگر توافق اجرا نشود ما برای اتخاذ گام‌های بیشتر تردید نخواهیم کرد».

به‌رغم اینکه اتحادیه اروپا دوشنبه گذشته توافق کرده بود اجرا تحریم‌های جدید خود علیه روسیه را به منظور افزایش شانس مذاکرات «مینسک» به مدت یک هفته به حالت تعلیق در می‌آورد، «دونالد تاسک» اعلام کرد، اتحادیه اروپا هفته آینده تحریم‌های جدید علیه 9 نهاد و 19 مقام روس و اوکراینی را اجرا می‌کند.

وی در تشریح علت این تصمیم گفت: «اعتماد ما به حسن‌نیت ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه اندک است از این رو ما باید تصمیم خود درباره تحریم‌ها را اجرا کنیم».

به گفته رئیس شورای اروپا، «پترو پروشکنو» رئیس‌جمهور اوکراین «ارزیابی هوشمندانه‌ای» درباره این توافق و اوضاع وخیم کشورش در اختیار مقامات اتحادیه اروپا قرار داده است.

پیش از این پروشنکو درباره سخت بودن موفقیت توافق میان کی‌یف و استقلال‌طلبان سوری هشدار داده و گفته: «این مذاکرات بسیار دشوار بود و ما انتظار اجرای دشوار این پروسه را داریم».

کد خبر 287060

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha