همشهری آنلاین: خبرگزاری فرانسه روز دوشنبه در گزارشی از داکا، اعلام کرد که در پی تشدید بحران داخلی در بنگلادش و افزایش قربانیان این درگیریها به ۵۰ تن، رییس و مالک شبکه تلویزیون اصلی این کشور بازداشت شد.

تشدید بحران در بنگلادش

این گزارش به نقل مصدور رحمان سخنگوی پلیس بنگلادش اعلام کرد که پلیس امروز مصدق علی فالو رییس شبکه تلویزیون اصلی کشور موسوم به ان تی وی را به سبب حضور دیشب وی در دفتر 'خالده الضیاء' رهبر مخالفان کشور بازداشت کرد.

به گفته وی، فالو که خود از دستیاران نزدیک خانم ضیاء، نخست وزیر سال های 2001 تا 2006 این کشور و همچنین معاون سیاسی وی نیز به شمار می رود، متهم است به اینکه به یک خودروی پلیس حمله و آنرا به آتش کشیده است.

براساس این گزارش، مالک ان تی وی علاوه بر انجام فعالیت ها مختلف تجاری، دیروز یکشنبه یک شبکه خبری آن لاین را نیز راه اندازی کرده بود.

دولت بنگلادش ماه گذشته حتی 'عبدالسلام' مالک قدیمی ترین شبکه تلویزیونی این کشور را نیز به سبب پخش سخنرانی پسر ضیاء از لندن بازداشت کرد و لذا او همچنان منتظر اجرای حکم حبس ابد خود است.

دولت بنگلادش با بالاگرفتن اعتراضات داخلی و کشته شدن بیش از 50 تن در اعتراضات خیابانی، بیش از 10 هزار تن از فعالان مخالف را بازداشت کرده و تعداد زیادی از مخالفان همچنان به فعالیت های زیر زمینی ادامه می دهند.

خالد الضیاء اوایل ماه گذشته از حامیان خود خواسته بود تا با برگزاری تظاهرات سراسری و بستن جاده ها، راه آهن و راه های آبی، دولت 'شیخ حسینه واجد' را برای برگزاری یک همه پرسی جدید تحت فشار قرار دهند.

بنابراین معترضین طی سه هفته گذشته با برگزاری تظاهرات مختلف، با بمب های آتش زا به اتوبوس ها و کامیون ها حمله کرده و حتی در اقدامی نادر دو واگن خط راه آهن داکا به بندر چیتاگونگ را از خط خارج کردند.

کد خبر 286124

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha