همشهری آنلاین: موسی ابو مرزوق معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس گفت: تاریخ ایستادگی مصر در کنار جنبش‌های آزادیبخش ملی در جهان عرب ،آفریقا و به ویژه فلسطین را ثبت کرده و حکم دادگاه مصر درباره گردان‌های القسام، کودتا علیه تاریخ وحقوق فلسطین واخلاق مصر واصولی است که ما آن را می‌شناسیم.

موسی ابو مرزوق معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس

به گزارش پایگاه خبری 'فلسطین الیوم' ، ابو مرزوق در شبکه اجتماعی فیسبوک افزود: تاریخ گردان های القسام حاکی از رفتار پسندیده ومتمدنانه آنها با دستگاه اطلاعاتی مصر است به طوری که همیشه در مسائل مهم با مصرهمکاری صمیمانه وبدون هیچ گونه نیرنگ وحیله ای داشته که منجر به موفقیت هردو شده است آیا گردان های القسام امروز تروریستی شده اند؟

وی افزود: این اولین بار است که دادگاه امور فوری قاهره گردان های القسام را سازمان تروریستی به حساب می آورد و اولین باری است که در تاریخ عربی واسلامی وبیشتر کشورهای جهان به استثنای رژیم صهیونیستی، مقاومت فلسطین محکوم می شود.

وی ادامه داد: وی تاکید کرد بیشتر کشورهای جهان به ویژه جهان عرب واسلامی از مقاومت فلسطین حمایت می کنند واین همان چیزی است که ما انتظار آن را از مصرکه خود قربانی تروریسم رژیم صهیونیستی است داشتیم ، هرگز فراموش نمی کنیم رژیم صهیونیستی در دریای بقر وشهرهای القناه هزاران سرباز مصری را شهید وصدها تن را در صحرای سینا به اسارت گرفت.

ابو مرزوق گفت: تاریخ گردان های القسام ودیگر گروههای مقاومت فلسطین مملو از صفحات درخشان در زمینه مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی و اجبار نظامیان آن به عقب نشینی از نوار غزه وشکست آنها در سه جنگی است که رژیم صهیونیستی سعی در تسلط بر نوار غزه داشته و اینچنین گردان های القسام بر دشمن صهیونیستی پیروز شدند.

وی افزود: تاریخ گردان های القسام ثابت کرده است که هیچ گاه این گردان ها اسلحه خود را به روی ملت فلسطین و برادر بزرگ آن مصر و نه ارتش آن و نه نیروهای امنیتی نکشیده ودر امور داخلی آن مداخله نکرده است.

وی تاکید کرد در مورد گردان های القسام حتی یک مورد حادثه ، شلیک یک گلوله اشتباهی ثبت نشده است وحوادث غزه در سال 2007 و فتنه ی داخلی که رخ داد استثنائا گردان های القسام را مجبور به دفاع مشروع از خود ، مقاومت در راه آزاد سازی قدس کرد.

معاون رئیس دفتر سیاسی حماس گفت: تاریخ گردان های القسام نشان داد تبلیغات گسترده ظالمانه علیه آنها نه تنها به نفع رژیم صهیونیستی است و مانع تضعیف این گردانها در مقابله با رژیم صهیونیستی نمی شود بلکه عزم آنها برای آزاد سازی فلسطین را قوی تر می کند.

وی ادامه داد: تاریخ گردان های القسام مملو از اسارت گرفتن سربازان صهیونیست ودستاورد بزرگ آزاد سازی صدها اسیر است وهمچنان طرح های زیادی برای آزاد سازی اسیران فلسطینی در دست دارد.

دادگاه امور فوری قاهره روز گذشته در جلسه ای گردان های القسام شاخه نظامی جنبش حماس را در فهرست سازمان های تروریستی قرار داد.

این دادگاه ادعا کرد که گردان های القسام شاخه نظامی حماس در عملیات تروریستی داخل کشور دست داشته است.

مسوولان این دادگاه همچنین افزوند: گردان های القسام از تونل های ایجاد شده در مرزها برای ورود به مصر و ارسال کمک های تسلیحاتی به عملیات تروریستی وقاچاق اسلحه علیه ارتش ، پلیس وغیر نظامیان مصر به هدف ایجاد ناامنی و بی ثباتی در کشور سوء استفاده کرده است.

کد خبر 286001

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha